En solig dag & min tur att utmana familjen

Jag vaknade när Alexandra gick ner för att göra sig klar för att åka på jobbet. Men jag lyckades somna om igen. Men vid 9 var jag och Marika redo att inta vår löparrundan i skogen. Som vanligt så swichar hon bara iväg. Men idag swichade även jag. För jag tog mitt rekord med 37 sekunder, tjohoo! Från 31:33 till 30:56. Men då var jag slut när jag klev innanför dörren.

Idag var det som sagt min tur att utmana familjen. Vad ska man hitta på? Hm, men så kom jag på......gokart. Så roligt att få utmana alla i gokart körning. Så när Alexandra kom hem så gjorde vi oss klara. Men vi åkte först i till staan för en snabb shopping. Där hittade bla Alexandra en jättefin klänning. Ja, om sanningen ska fram så hittade även jag en klänning.......ovanligt? Nä, inte precis. Hittade även lite nya linnen.....måste nog göra en garderobsrensning snart.

Efter shoppingen så var vi alla hungriga. Vi åkte iväg till Stackgrönnans båtmuseum. Där mumsade vi i oss deras STORA räkmackor.
-Dom är ju enorma, raaap!
Ja, vissa åt ju köttbullemacka istället. Men sedan börja det komma lite fjärilar i magen. Gulp, har jag verkligen utmantat min familj i gokart? Borde ju vara Henke som kommer på en sådan ide. Men nu stod vi där och det var bara att köra. Jag tog det lite lugnare än dom andra, jag hade så "slitna" däck på min gokart. (fniss) Alla skrattade efteråt och tyckte att det var enormt roligt. Tilde hon gjorde segertecken varje gång dom körde förbi mig. Alexandra och Kim kom jag inte heller ikapp hur mycket jag än tryckte på gasen. Dom måste ha haft trimmade bilar......


Solen sken och det var varmt. Så på vägen hem åkte vi förbi Bergsbykiosken och köpte glass.
Vissa stoppade dom i munnen.....

......vissa kletade fast dom på ryggen. Hur tänkte du då Alexandra ? ( Fniss)

Sedan hem för Alexandra skulle jobba igen, andra passet för dagen. Efter maten åkte Henke iväg med Per & Björn och kasta discgolf. Jag, Kim & Tilde cyklade iväg till graven för att vattna.
På vägen hem stannade jag hos Marina för en liten pratstund. Det var trevligt för det var så länge sedan vi sågs. När jag cyklade hem var det helt underbart ute......21 grader. Det har varit ännu en underbar och varm sommardag. Och nu har ½ sommarlovet gått, med andra ord ½ min semester.....oj vad tiden går fort när man har roligt hela dagarna.


Kommentarer
Postat av: Marre

Ni verkar ha haft en toppen dag tillsammans!

Klokt att inte köra så fort ;-)

2010-07-20 @ 22:54:44
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Jeanette

hur fick hon glassen på ryggen? la hon sig på den? xD hahahaha

ser kul ut iaf :D

2010-07-21 @ 03:23:02
URL: http://jean1e.blogg.se/
Postat av: mamma

Roligt för barnen att få göra ovanliga saker under lovet,det är inte alla barn som får det

2010-07-21 @ 09:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0