Festivalhelgen.

Oj, jag har inte bloggat på länge nu. Blir så när det är sommar och solen skiner och man bara mår hur bra som helst. Jag njuter verkligen av att få vara ledig med min familj och mina vänner såklart! Är det någon årstid som jag verkligen älskar så är det sommaren. Hm, kanske därför man inte tycker om mörkret och kylan här uppe i norr. Förstår verkligen dom som bor utomlands under den mörkaste perioden. Men jag tycker om den oxå får då får man ju elda massa värmeljus.

Festivalhelgen har varit bra och det blev som vanligt torsdag som blev utgång för oss.
Vi började med att äta. Ni missade väl inte att äta dom goda Steakhouse Club Sandwich. Dom är ju helt underbart goda. Och gissa vad jag och Henke åt till middag idag här hemma......mm, helt rätt! Hemma gjorda sådana mackor.
 
Korten nedan har jag tagit från Marikas Blogg. Det var en trevlig festivalkväll. Man träffar många vänner och bekanta. Vi lyssnade givetvis en stund på Krutov.


Fredagen börjde med regn så det blev en lugn dag här hemma. Och då menar jag lugn. För vi låg i soffan och tittade på TV hela dagen. Men på eftermiddagen klarnade det och Marikaringde och frågade om vi skulle cykla in med tjejerna. Dom hade ju inte fått vara på festivalen. Eller som dom sa:
-Alla utom vi hara fått vara på Stadsfesten.
Så deras mammor kände att då var det nog bäst att dom fick cykla in det en stund. Och dom blev så glada.
Tilde och Ida framför Harry Potter huset. Tack till Melinda som gjorde så Tilde kunde åka Vivell Vinden med henne.

Lördag blev även det i festivalens tecken. Och vår tokiga tjej ville åka ännu mer karuseller. Hon har ju verkligen inget hov.....att gilla åka karuseller har hon inte fått utav mig.
Flygande mattan och StarDancer, usch! Som mamma vill man knappt se på.

Efter festival besöket på dagen så cyklade vi hem till oss och tittade på trav. Och då dök även Marie och David upp, trevligt! Kvällen slutade sedan hemma hos Marika och Per. Där blev det poker och vi tjejer klassade verkligen ut killarna. Dom hade inte en chans.   


Kommentarer
Postat av: marre

Tusen tack för en super trevlig festival helg (från torsdag-lördag)! Vi ses och hörs i morgon igen <3

Kram

2010-07-11 @ 23:46:26
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0