Henke utmanade oss på Bowling.

Alexandra jobbade även idag. Men nu ska hon få vara ledig resten av sommaren, om hon vill. Eftersom hon har varit så duktig på att jobba (trots lite tjafs ibland) så har jag beställt tid på Kickisnagelmakeri på manikyr till henne. Gissa om hon blev glad?

Jag har fått enormt mycket glädjande "rop" från extra personalen i sommar. En del har ringt, en del har skickat sms. Och det gör en så glad. Att höra att dom trivs, att dom är tacksamma och att dom längtar till nästa arbetspass. Det är alltid roligt att höra när det finns så mycket glädje i vad dom säger och ger på jobbet.

Alexandra, Tilde och Ida cyklade iväg till stadsbiblioteket idag och lånade nya böcker. Kim blev oxå sugen på en ny sommarbok. Han cyklade dit med Tilde under tiden jag och Alexandra var och kolla hennes syn inför moped- och bilkörkortet. Gulp! Hon ska ut på bilvägarna inom kort. Jag och hon som nästan har cyklat på varandra flera ggr i sommar. Hm, hoppas dom får lära sig mycket på körskolan.

Idag var det Henke som ville utmana familjen i något. Det blev en bowlingkväll, trevligt. Men först var vi tvugna att ladda batterierna. Det blev middag på Frasses. Och jag kan verkligen rekomendera deras Starka meny. Den var super (stark) god. Älskar verkligen mat med hetta i.

Sedan var det då dax för att börja inta bowlingbanan. Hm, mitt klot ville inte riktigt som jag ville från början. Men jag kom starkt i slutet. Jag skrattade och sa till Henke:
-Jag måste ju få lite handikapp pga min naglar.
Men Henke ville inte ens kommentera det. Han bara skrattade åt mig. Det slutatde iallafall väldigt jämt mellan alla. Så spänningen var ooollidligt ända in i slutet av serien.

Vi hann även med lite discobowling, kul!

Imorgon är det Kim som kommer att utmana familjen. Han har valt Lazerdom. Det ska bli spännande, för sist vann jag. Och jag kommer inte att ge bort min seger så lätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0