Varför?

Varför får man inte skriva som man vill i dödsannonserna? Det var samma sak när pappa dog. Då var jag oxå tvungen att ändra och ta bort en hel del text och ord. Och då fick jag frågan varför jag inte skrev mer om var han hade jobbat/arbetat/levt med mm. För folk vill veta det, sa hon på norran. Själv när jag läser så är jag inte intresserad av vart folk har gått skola, arbetat vilka dom varit gift med osv. Jag vill skriva direkt till den personen som det handlar om. Men folk kanske vill veta, men känner man personen så vet man ju det redan. Iallafall så åkte jag in till norran idag och skulle göra annonserna klara. Men vad händer.......jo jag måste plocka bort nästan hälften av det jag skrivit. Suck! Nu kommer texten inte alls bli lika bra, den kommer inte alls att kännas helt ok. Men jag hoppas att det blir bra iallafall. Den är till min älskade bror och jag tror att han hade tyckt om den......

En bit ur annonsen som tyvärr blir ändrad till ca hälften:
.....Jag pratade med Peter, jag fick säga de där sista orden till honom. Jag är så tacksamm som har fått ha honom som bror och vän. Jag ville så gärna berätta det en sista gång för honom, säga tack för allt han har gjort för mig han har alltid ställt upp när jag behövt hjälp. Jag ville berätta hur mycket vi kommer att sakna honom. Peter lyssnade men kunde inte svara, men jag vet att han hörde och förstog varje ord jag sa. Några timmar senare somnade han in, hans vandring i livet var då slut och med det även hans lidande.....

Jag ska fortsätta att ändra i texten. Den skall vara inne imorgon innan lunch så det är lika bra att börja med det på en gång. Ännu en kväll med tårar på min kind. Det är så jobbigt när man läser texten och jag är ju en känslig människa. Och när det då handlar om ens älskade bror blir det ännu svårare.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Oj, blir så lessen för din skull, varför ska det alltid finnas människor som sätter käppar i hjulen för en, varför kan man inte få bestämma själv vad som ska stå i annonsen.. för guds skull, visst betalar vi väl ändå för det som ska stå där :(

man kanske borde sätta in en annons om hur dåligt man tycker att det är.

Men jag vet i alla fall att det du skriver & får med blir jätte fint i alla fall

& din bror vet vad du tycker & känner vännen...

Kramiiiz till dig Jenny

2010-01-07 @ 21:55:14
Postat av: Marika

Jag håller med dig, varför??? Det är ju jättetråkigt

att du inte får skriva som du vill! Varför är bestämmelserna så? Jag förstår ingenting:(

Jag är helt övertygad om att du får till texten på ett bra sätt, för med den fina personlighet som du besitter kan det inte bli annat än någonting alldeles speciellt!

Styrkekram till dig vännen.

/ Marre.

2010-01-07 @ 22:08:36
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Therese

Åh att det ska finnas regler och bestämmelser jämt...blir så arg. En sån här gång borde de anhöriga få skriva mer eller mindre det de vill anser jag. Hoppas du får till din text så att du är så nöjd som det bara går. Kram till dig.

2010-01-08 @ 06:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0