Nu är det bestämt vilket datum.

Ja, idag blev det bestämt vilket datum som begravningen skulle äga rum för min älskade bror Peter. Det kommer att blir jag och Alexandra som flyger ner till begravningen. Ikväll har jag suttit och skrivit en dödsannons som jag skall lämna in till Norran imorgon. Jag hade velat att vi denna gång skulle ha varit flera som hjälptes åt. Det är inte lätt att veta vad alla vill att det ska stå. Det var många tårar som rann på min kind men det känns bra att få säga ett sista fint ord, men det är jobbigt. Jag hoppas verkligen att det är länge kvar tills nästa gång.  Men det är bra om Peters vänner och bekanta här i Skellefteå oxå får veta att han har lämnat jordelivet och gått vidare. Det kommer även att stå i Ålandstidningen. Hoppas att det kommer att kännas mindre tungt efter begravningen. Jag läste en sak idag på facebook:
Skrattar, gråter, lever och är. Lever efter parollen att man skall sörja och få vara ledsen, men aldrig bitter och inte kunna släppa!
Tyckte det stämde så bra. Och jag måste verkligen få säga att jag tror att jag uppskattar livet mer och mer för varje dag som går. Man vet aldrig hur morgondagen kommer att se ut. Och jag har verkligen lärt mig:
Livet går inte i repris!

Kommentarer
Postat av: Marika

Du är så fin!

Kram på dig vännen och så ses vi ikväll!

/ Marre.

2010-01-05 @ 07:30:07
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: björn och lena

Kram på dig vännen min//Lena!

2010-01-05 @ 15:06:16
Postat av: mamma

jag försökte ochså att skriva nått,det fanns många fina förslag där vi var så vi tog det som vi tyckte passa för peter ,jag är hos p-å nu kram på er

2010-01-05 @ 17:46:35
Postat av: Therese

Du verkar så stark Jenny, kan inte vara lätt att vara själv att göra det du gjort idag. Kommer säkert bli jättefint. Hoppas du får en trevlig kväll. Kram

2010-01-05 @ 20:56:52
Postat av: Marina

Vad fint.Nä livet går inte i repris. Utan lev nu.

2010-01-06 @ 10:08:53
URL: http://marinaborjesson.blogg.se/
Postat av: [email protected]

Jag är med dig mamma!<3

2010-01-07 @ 00:24:30
URL: http://cheze.blogg.se/
Postat av: Anneli

Kramiz till dig vännen <3

Du är så otrolig som orkar genomföra

så mycket, vet att det känns jobbigt



Det är långt mellan gångerna mellan gångerna

vi träffas, men visst tar vi en fika snart

Kram

2010-01-07 @ 14:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0