Hur mycket hinner man på en dag?

Ja, den frågan har jag ställt mig själv idag. För vi har hunnit så mycket fastänn vi låg och drog oss till kl 10 och tills Henke ropade:
-Frukosten är klar!
Alla traskade ner med mer eller mindre trötta steg och gäspningar. Efter frukosten funderade jag lite över hur dagen skulle se ut och vad som skulle behöva göras. Min första tanke var att slänga ut barnen en stund medans jag skulle valla mig själv och min sambo på en 1 timmes prommis. Och så blev det! Sedan var vi kvar ute och bl.a. skottade av förråds- och cyckelskjulstaket, då vart det gjort.

Hm, när vi sedan kom in så blev det julgranen och all julpynts tur att åka upp på vindan. Skönt, då får man lämna denna jul och börja tänka på det nya året.

Denna jul har mest gått till att tänka på Peters bortgång och på min mamma som är kvar på Åland. Tack Ludde för att du har varit över till vår mamma, det känns som om hon är helt själv och det gör inte denna sorg lättare. Jaha vad hände sedan efter att allt julpynt var undan röjt? Jo, Kim åkte på bio och vi andra åkte iväg och såg på nyårsrevyn bara så där hux flux. Men vem säger att allt skall vara inplanerat jämt? Och vad passade bättre än att avsluta dagen med en familjemiddag på restaurang Wiking. Sedan var det bara att åka hem och göra det sista innan julen är över............riva pepparkakshuset!
Före:                           Efter:

Så det enda som återstår av att göra idag eller rättare sagt inatt är att heja på Svenska juniorerna när dom spelar matchen mot USA. Det blir en spännande match som inte jag vill missa heller.......hm jag har väl inte blivit hockey tokig? Nä, skulle inte tro det men just nu är det spännande och se vilken medalj dom kommer hem med i bagaget.

Kommentarer
Postat av: Marika

Det var duktigt jobbat! Ni verkar ha haft en toppen dag tillsammans och det var ni verkligen värda!

Kram kram

2010-01-04 @ 16:56:05
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Therese

Oj vad ni legat i....inte dåligt. Trist att kvällen/natten/morgonens hockey inte gick nå bra men sådär är det. Kram

2010-01-04 @ 22:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0