Vad har helgen bjudigt på?

I fredags jobbade jag hela dagen och kvällen för Ronny ville vara ledig. Det var länge sedan jag jobbade en helg. Krutov & C:o spelade så det var ju trevligt att lyssna på dom.

I fredags var det även 2 månader sedan min älskade bror gick bort, längre ner på bloggen, efter detta inlägg. Finns det ett inlägg om det och en text från min mammas dagbok. Mina tankar var hos Peters sista tid, den dagen.

Lördag var det jobb igen på förmiddagen. När jag kom hem så doftade det så gott. Henke och Tilde hade bakat en god sockerkaka samt bryggt nytt kaffe. Tänk er själva att få komma hem då? Kan man bli annat en jätte glad. Och inte nog med det. Per & Marika kom över på en kopp och vad hade dom med sig om inte blommor. Så gulligt. Tror att dom ska få komma på kaffe varje dag hihih

Tack supergulliga ni! Man kan inte annat än bli ännu mer glad.

Sedan tyckte killarna tydligen att vi tjejer inte var så trevliga för dom började kolla på travet och datorn istället.

Och tjejerna ville gå ut trots över minus -20 bbrrr, tur att dom hade varma och snygga mössor på sig.
Men dessa tjejer verkar inte bry sig om att det är kallt för dom är ute och leker varje dag ändå.

När Per & Marika sedan skulle gå hem så kom nästa suprice. Vi skulle träffas igen senare under kvällen hemma hos dom. Det hade jag ingen aning om. Vi skulle se OS och mello tillsammans och bara mysa och må gott.
Kunde då inte låta bli att ta med lite tilltugg...en flaska gott vin, Croustader med heta kräftstjärtar i Aioli, Crostini med Tapenad och givetvis 2 st bilpåsar.....gott gotti gott gott!

Och som vanligt så har man ont i magmusklerna när man går hem. Det skrattades så det kom tårar. Denna gång var det Marika som stod för en del av underhållningen, hon missförstog det där med att blåsa hihihih.
Tjuvade bilden från Marikas blogg. Bilden är tagen under kvällen.


Sedan kom Söndag men lång sovmorgon och sen frukost, skönt! Det är kallt och blåsigt ute, men det hindrar inte oss att fara till Solbacken en sväng. Där blev det lite shopping till Tilde. Hittade ett par pilot solgalsögon i barnstorlek, likadana som mina. Kunde bara inta att låta bli. Sedan blev det några tröjor.

Det blev även en titt på ett bubbelbadkar som vi ev ska köpa till toan uppe. Per & Marika har ett och är nöjda med det. Det kommer nog att bli barnen som bubblar och badar mest i det skulle jag tror, men vem vet kanske blir jag en Roger 2? Det roliga är att den nya modellen som har kommit är 2000 kr billigare än den äldre modellen, hm hur tänkte dom då? Det brukar ju alltid vara tvärtom.

Nu ska det bara mysas och äta lite snacks i soffan framför tv:n med en ny film, tända lite ljus och invänta den nya veckan som även den verkar ska bjuda på kyla och kall blåst.

Kommentarer
Postat av: Marika

Tack för en trevlig kväll! hi hi hi hi....det blev helt tilt i mitt huvud! Kram

2010-02-21 @ 19:04:58
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Andreas Lundqvist

Nygga mössor ;P

2010-02-21 @ 19:08:32
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/
Postat av: mormor

MMM.

Snygga mössor SÖTA flickor.Jag fick blommor ochså av Andreas

2010-02-21 @ 21:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0