sedan kom lördag....

Lördagmorgon, gäässpp började med en stunds sovmorgon för alla i familjen, eller inte! Alexandra var uppe med tuppen, vet inte varför men hon kunde inte sova. Efter frukosten åkte Kim och några kompisar iväg till slalombacken. Och vad säger mammas kille framför spegel.
-Aa det skulle nog bli snyggt med en vit jacka.
Och som shopping galen mamma kan man ju inte missa dom orden klingandes i ens öron. Så vad händer? Jo, man ser till att det köps en vit slalomjacka. Jag har ju bara väntat på att få höra dom orden, för att få köpa en vit jacka, tjohoo!
"Nu är det bara å åk!"
 
Efter lunch åkte jag och Henke en snabbsväng till Peter som fyllde 50 år, hipp hipp hurra!
Av oss fick han whiskey och choklad.


Av Lilian & Gunnar med några fler så fick han ett jätte läcker bag in box ställ till tetra vin i en ny design från danska Fiduz Design


Men dagen hade ju bara börjat här för nu skulle lördagan avslutas med tjejfest. Jag hade nämligen blivit bjuden på en helkväll med hockey, middag, öl & vin samt inträde på Mollys. Med mig skulle jag få ta en väninna. Denna gång fick Marika följa med. Det var en jätte trevlig kväll så bjöd på spännande hockey match och många härliga tjejskratt.
Kvällen började som sagt var med middag & vin och hockey uppe i Svensk Caters loge. Ni kan ju tänka er hur det blir i en loge med 18 kvinnor......mycket kackel! Men vi hade en tupp i hönsgården, Rune!

Efter matchen åkte vi till Hotell Viktoria där det bjöds på dryck och tilltugg. 
Alla fick hjälpa till i köket och det var jätte trevligt. Hm, destu fler kockar, destu sämre soppa eller?

Lite melodifestival han vi även med, skål för Peter Jöback!

Tjejkvällen avslutades sedan på Mollys. Där träffade vi sångaren Per i bandet och hans fru Anna.
Måste verkligen få säga att Mollys har lyckats att få det jättefint i lokalen. Och det som var bäst var att det var äldre folk som var där, inte bara en massa 18 åringar.
Tummen upp, och jag hoppas verkligen att dom kommer att lyckas att driva det vidare.
Så med andra ord. Det var en jätte trevlig kväll och tack Marika att du följde med. Kvällen för jag och Marika avlsutades sedan hemma hos oss med våra karlar. Lite ost & kex blev kvällens avrundning till sen timmarna. 


Kommentarer
Postat av: Marika

Tusen tack för en jättetrevlig kväll!

Kram

2010-02-28 @ 16:31:57
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Låter som en toppenkväll.

2010-02-28 @ 20:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0