Oj så roligt att få se dig igen!

Året 2006 så hade jag en ung tjej som jobbade hos oss. Det var mycket som hände i hennes liv då och allt var inte så roligt runt om henne. Vi pratade många gånger om detta. Ville vara ett stöd för henne och ville att hon skulle känna att jag fanns där både som chef men även som en vän. Det gick ett tag, hon kämpade på, men problem löste sig inte. Tillslut så ville inte hon vara kvar  i Skellefteå, hon ville lämna allt. Få börja tänka på sig själv, om hur hon mådde och kände. EN dag kom hon till mig och sa att hon ville åka till Spanien och plugga i 4 månader. Jag såg äntligen en viss glädje i hennes ögon. Jag ville verkligen att hon skulle få en chans att åka och sa att hon var varmt välkommen tillbaka till oss igen när hon kom hem till Skellefteå.....hon skulle ju bara vara borta i 4 månader.....idag 4 år senare kom hon tillbaka till Aurum och hälsade på. Åååå vad jag har saknat henne. Jag fick krama om henne igen, jag fick se glädjen i hennes ögon, hon hade även med sig sin son. Det var så roligt att få träffa henne igen. Tack för att du kom förbi.

Sedan så har vi ju haft gäster från ett byggföretag i Skellefteå, säger inte vilket!. Jag säger då bara det. Först sitter dom sönder en stol, sedan så måste man ta med sig Henkes socker hemifrån för det duger inte med vanligt vitt bitsocker, sedan så förbrukar dom en massa vatten innan dom upptäcker att kallt= varmtvatten, varmt= kallvatten. Ska det vara så svårt? Sedan ska dom skrämma skiten ur de andra gästerna med att sätta på bensinvärmen på bilen så det rycker som om bilen står och brinner på parkering. Hihihih skämt och sido det är Perra jag pratar om. Och vi har drivit med varandra hela tiden dessa 2 konferensdagar som dom har varit hos oss på Aurum. Dom om oss och vi om dom. Vi saknar dom redan som gäster. Ska inte nämna vem som sa:
-Vilken karl! Man skulle få blanda hälften av din Henke och Per så skulle man få en guldklimp till man!
Jag säger inte vem som sa det men jag nämnde för henne att även Perra har börjat med torsdagsstädning
-Nå tro jag det, sa hon och skrattade gott.

Nu är iallafall stolen lagad av vaktmästaren och bilen har startat, observera att bilen står med huvun öppen. Men som sagt var nu är allt i ordning igen.
Dom höll även på att fika oss ur huset, eller ska man säga hotellet hihihih

Ikväll har vi skött Lucas. Det var verkligen kul för det var ett tag sedan. Det är alltid lika roligt att få göra. Vi gick och vi gick och vi gick. Det är typ det ända han vill göra nu. Masa? Nä inte Lucas. Han har ju bestämt sig för att gå istället.....

Kommentarer
Postat av: marre

Oj, oj det där såg smaskens ut! Förstår att de fikat er ur hotellet:)

Kram

2010-02-24 @ 22:44:37
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0