Namnsdag och håruppvisning!

Idag har Alexandra namnsdag, grattis! Alexandra Alexandra är ett kvinnonamn, en feminin form av Alexander, som är grekiskt och bildat av två ord som betyder "försvara" och "man". Under 1980-talet och början av 1990-talet var Alexandra ett stort modenamn. Som bäst, 1990, var Alexandra det 28:e vanligaste tilltalsnamnet/förstanamnet för flickor. Den 31 december 2005 fanns det totalt 23 211 personer folkbokförda i Sverige med namnet, varav 11 170 med det som tilltalsnamn/förstanamn. År 2003 fick 452 flickor namnet, varav 193 fick det som tilltalsnamn Vad passar bättre än att få gå på håruppvisning på sin namnsdag. Det var roligt att se alla dessa olika frisyrer. En del jättefin, en del jätte hemska! Hoppas inte Marina fick någon tokig ide nu och klipper mig som simsons fru. Ja, en hade exakt hennes frisyr, som en stor kon på huvudet hihih. Men det fanns dom som var både jätte vackra och läckra i håret. Ja, vi får se. Marina bestämmer alltid när jag sätter mig ner i hennes frisörstol......

Kommentarer
Postat av: Marika

Det är skönt när man kan lita på sin frisörska till

100%! Och hon fick säkert många heta tips till din nästa klippning ;-)

Kram

2010-02-17 @ 22:16:27
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: lilian

Tack för att även jag fick vara med på hårvisningen. Du brukar alltid vara så fin i håret så jag tror inte du behöver oroa dig. Men visst skulle det vara kul att se dig som "fru Simson" Lilian

2010-02-17 @ 22:22:39
Postat av: Anneli

Låter som det var en tevlig tillställning, själv har jag aldrig gått på en sån, kanske jag gör det nån annan gång :)Det där med namn är ganska roligt, att få vet vad dom betyder & står för... så tack för upplysningen om Alexandra, Jenny då, var kommer det namnet från?? :)

Ha det gött gumman & kram till dig

2010-02-17 @ 22:28:37
Postat av: Marina

Det är ju skönt att du litar på mej, Tack för det kram

2010-02-17 @ 22:30:37
URL: http://marinaborjesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0