Peter 1964-2009

Idag är det en sorgens dag. Peter gick för ett år sedan över till andra sidan. Saknaden och längtan är så stor. Många tårar har runnit på min kind under året och många tårar rinner idag. Varför? Varför skulle du drabbas av cancer. Denna hemska sjukdom som har tagit så mångas liv alldeles för tidigt.

Mina sista ord till Peter samma dag som han fick somna in så lungt:

Peter, min bästa broder det är Jenny din lillasyster. Jag är så ledsen att jag inte är hos dig, sitter vid din sida och håller din hand. Men du ska veta att jag tänker på dig hela tiden. Jag gråter för att jag snart kommer att förlora min fina bror. Men det jag vill säga är hejdå och jag måste nu även inse att din kropp snart inte orkar mer, men själv har du en sådan kämpar glöd och vill inte ge upp. Dina barn Adam och Meja kommer vi att hålla kontakten med och se till att dom mår bra. Det lovar jag dig, Nu vill jag be dig om 2 saker. Snälla ge mig ett tecken innan du går över till andra sida. Och snälla Peter. Krama om min älskade pappa när han möter dig. Jag kommer att sakna dig så mycket Ännu en puzzelbit i  mitt hjärta kommer att saknas. 
Hejdå, min älskade bror. Jag kommer alltid att älska dig och sakna ditt goa skratt. Glöm nu inte bort vad jag bad dig om. Kram lillasyster Jenny

Det var det sista jag sa till honom......samma dag somnade han in. 
Med vår älskade mor och fina bror vid sin sida. Hållande hans händer i sina händer. Slutade Peter andas så lungt och fint. Han somnade bara in. Tryggt i sitt eget hem som han själv hade byggt. Vid havet där han trivdes så bra.
Där han ville trillbringa så många år till.




Tusen tusen tack till vår älskade mamma som så fint vårdade vår bror den sista tiden.

Kommentarer
Postat av: Marika

Sänder en STOR och VARM kram till dig i från mig!



2010-12-19 @ 16:53:56
Postat av: Veronica

Varma kramar till dig vännen. <3

2010-12-19 @ 22:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0