Pepparkakstävling

Så var det dax igen. Årets pepparkakstävling. Problemet är ju alltid vad man skall göra. Men jag fick lite tips och ideer av Anna på jobbet.....blommor. Hon berättade att hennes morbror hade varit med i en pepparkakstävling med globen. Och vann! Perfekt tänkte jag och sa att om han dammar av den så kan jag hyra den och ha i vår tävling. Fusk? Vi har aldrig sagt något om regler hihih. Men han hade givetvis inte kvar den. Så jag nappade på Annas ide att göra blommor.

Saken var den att mina blommor var fina tills jag grädda dom. Då blev dom väldigt platta.
Alla barnen var med och bakade pepparkakor.



Denise och Erik kom över och tittade på våra bidrag. Hm, dom tyckte att mina blommor liknade något annat....ja, använd man fantasin så (fniss) 

Så kom då ögonblicket då vi skulle visa våra bidrag hemma hos Henrikssons. Alla var så fina, så roligt att se. VVi tog kort och skickade till vår jury. Det roliga var att alla fick poäng, men vi hade en vinnare. Och årets pepparkaksvinnare 2010 blev Alexandra med sin Iphone, eller rättare sagt samsung. Så stort grattis och all ära åt henne. Nu är det bara att börja planera för nästa års tävling.....  

Sedan blev det spel och mycket skratt till sena kvällen.

Karlarna vill ha time out och läsa reglerna.



Det är så trevligt när man kan göra traditioner som barnen verkligen längtar till. Och pepparkakstävlingen är en sådan.


Kommentarer
Postat av: mamma

det var då inte brist på fantasin

2010-12-19 @ 19:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0