Man hinner mycket på en torsdag

Torsdag hemma hos oss brukar innebära städning. Så även idag. Inga undantag här inte. Men den här torsdagen var det även inplanerat julgodis tillverkning, samt hockey.

Middag och städning sedan åkte Henke iväg till hockeyn. Jag och barnen stannade hemma och kokade ihop lite smått & gott. Julmusik och tända ljus, julstämningen är på topp.
Det blev rischoklad alá Tilde.

Lakritsknäck alá Kim. Ni måste testa det. Jag säger bara:
-Gott Gotti gott gott!

Lite spill får man räkna med. (fniss)
Och jag ska erkänna det var jag inte barnen.

Rocky Road, ett måste till jul. Och Lingonkola alá Alexandra.
Alexandra är så duktig så man hinner inte med så är hon klar. Ishoklad gjorde hon hemma hos sin pappa. Så det har vi redan i frysen.

Och saffransbullar med apelsinfyllning alá Nina. Det var jag som bakade dom men Nina på jobbet som kom med tipset. Och jag kan varmt rekomendera. Hur gott som helst!


Kommentarer
Postat av: Marika

Mmmmm.....som i MUMS!!! Det där såg väldigt mumsigt ut! Recept på lakritsknäck önskas bums, tack!

2010-12-10 @ 18:09:04
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0