Juntan, hemma hos Lena.

Jag har sagt det förr och vill verkligen säga det igen. Jag är så glad över att vi har en juntan. Det känns så himla roligt att få träffas och ses en gång / månad. Äta och dricka gott och bara skratta och prata om ditt & datt. Det är som att få gå till en "kurator" Man får prata av sig och man vet att det stannar inom gruppen. Vi har en hård regel, TYSTNADSPLIKT! Vi blandar våra kvällar med både skratt och tårar.

Ikväll var det bara skratt. Vi träffades hemma hos Lena. Där samlades vi först i hennes superfina kök. Dom har gjort om det och det blev jätte jätte fint. Sedan fortsatte vi in i rummet för att glögga och känna julstämning.

Sedan, utan att skämmas så måste jag säga:
-Idag åt jag i snålan.
Lena hade gjort en supergod paj, med eget recept. Och jag trodde att jag inte skulle kunna sluta äta. Ja, den var vekligen jätte god. Så gissa om jag är mätt?

Och inte nog med det. Marina hade gjort en lika god dessert. Det var en kaloririk dessert på punch. Jag säger bara:
-Mums, så himla god!

Så imorgon blir det vatten och knäckebröd.......nä, skulle inte tro det. Om jag känner mig rätt så blir det att gå in i köket och säga till kockarna att jag är hungrig.

På tal om Juntan. Vi kom på en bra ide ikväll. Och vad det är får ni se i januari. För vi är ju verkligen alldeles för snälla med våra karlar........undra när dom ska bjuda tillbaka. Hur går det med deras Whiskeyklubb? Måste fråga Henke. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0