3:e Advent och helgen som har gått.

Jag hinner inte blogga på helgerna så det blir ofta ett inlägg som täcker hela helgen på söndag kväll.

Fredagskvällen bjöd på glögg och besök av Denise och Alva.

Visst är man för söt?

Och snacka om att gilla dom starka ostkrokarna.
Tilde myste av att få "sköta" om Alva.

Lördag var som vanligt ett besök på stan. JAAA! Julklapparna är klara, tjohoo! Känns hur skönt som helst. Nu kan man bara njuta att gå på stan, köpa bara om man ser något smått.

Sedan läser jag norran om att postkodlotteriet har lottat ut över 90000:- till samma postkod som min mamma har. Men det visade sig sedan att det inte var rätt bokstäver. Men dom känner alla som vann. Som jag sa till Henke:
-Mamma och Holger hade verkligen varit värda att vinna.
Och det bästa hade varit att dom hade haft 3 st biljetter. Tänk 90000:- x 3

Sedan så hade jag bjudigt med Marika till logen med mat och dryck.

Och vi fick se SAIK ta hem segern. Men sen börja det.......vi skulle försöka att sura (jag & Marika). Pga att våra karlar inte kollade upp om vi han med hockeybussen. Tänk om vi hade stått kvar uppe på ladan och frysigt. Men det gick inte så bra (fniss) Våra karlar skratta bara åt oss. Jag tror att vi klara av 5 min.....sedan kunde vi inte hålla oss längre hihihih
Och som vanligt när man är med Marika så behöver man inte vara hungrig. För trots att vi var hemma hos oss så hade hon en tacopaj med sig på kvällen.

Idag är det 3:e advent och 3:e ljuset blir tänt.
Så vår dag började med adventsfika i rummet och julmusik som ljudade i lägenheten.

Sedan blev det en lugn dag. Carlssons skulle komma och fira Tilde men dom var sjuka. Så först på kvällen kom dom andra inbjudna gästern, släkt och vänner. Och extra kul att Alexandra och Kim oxå kom hem över glöggfikat.
Så nu kan ni gissa om det är en tjej som har nedräkning.....på tisdag fyller hon år. Och det hon har önskat sig är en mobiltelefon. Den allra första mobilen, som hon har väntat.



Kommentarer
Postat av: Marika

Tusen tack för att jag fick följa med på hockeyn!

Och tack annars oxå för en trevlig helg :)

Kram

2010-12-13 @ 06:22:32
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: mormor

Det var alldeles för mycket gott,jag som behöver gå ner i vikt,ojojoj

2010-12-14 @ 17:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0