Vilka härliga Vårtecken!

Åå vilken underbar dag det har varit idag. Man bara njuter av vårsolens värme och fågelkvittret som har kommit tillbaka. Ett vårtecken för mig är när jag har tvättat upp vinterkläderna och hängt bort dom Och nu är det gjort, tjohoo! Altanen är framme helt nu på baksidan och vi har ätit lunchen ute. Sedan kunde inte Henke låta bli att fixa handtaget till altandörren som hade åkt upp lite i skruvarna.

Längtar till det att man kan plocka fram utemöblerna. Vem vet, kanske nästa helg?

Barnen har plockat fram stora plockepinn och Henke har burit bort alla sparkar och spadar. Nu är det verkligen VÅR, tjohoo! Så underbart! Jag älskar våren.

Ett annat vårtecken idag var när vi såg den första nyckelpigan när jag var över till Marika. Och Henke dödade den första myggan. Han säger att han nu har gjort en god gärning och sett till att det blir minst 100 mygg mindre i år!?! och det sista vårtecknet....mina sköna sommarskor har kommit fram, Gunilla Slippers från Docksta. Helt underbara, dom kan jag varmt rekomendera till er som går mycket in och ut. Sitter som Askungens glassko på foten.

Nu börjar det lukta som om middagen snart är färdig. Det är Henke som skall bjuda på söndagsmiddagen idag.......makaronipudding. Hm, tycker att det låter mer som en vardagsmat. Men det blir säkert gott.
Ikväll blir det en bra film och lite mys i soffan. För imorgon är påsklovet över för jag och barnen. En ny arbets- och skolvecka kommer att ta över vår ledighet. Men ibland är det skönt att gå tillbaka till vardagen igen.


Kommentarer
Postat av: Marre

Ha en fortsatt sköön söndag, vännen min.

Kram

2010-04-11 @ 19:01:11
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0