Tack gulliga mamma!

Jag och Henke var en sväng och hälsade på Per idag före lunch. Han såg mycket piggare ut idag och skulle ev få komma hem på nattpermis. Det känns så skönt att se ens vän bli friskare. Han berättade att det hade kunnat gå riktigt illa om han hade väntat några timmar till hemma. Usch! Vill inte ens tänka tanken.

Hemma har jag bara donat på lite här och där. Gick till Veronica för att dricka kaffe. Sedan kom min gulliga mamma. Hon skulle vara snäll och hjälpa mig att sy de nya gardinerna. Det går så snabbt för mamma. Då hon har sytt klart alla skulle jag bara ha hunnit klippa tyget och svära 75 ggr. Jag hatar nämligen att sy och blir alltid på väldigt dåligt humör. Så jag har gett upp. Tur man har värdens gulligaste mamma som gör det åt mig istället.

Alexandras gardin "Cecilia" och mamma som syr för fullt.

Tildes nya gardin "Charlotta Teckning". Hallen fick oxå en ny gardin (samma som köket)

Och så sist men inte minst gardinen "Majken" i köket.

Jag vart jätte nöjd med alla gardinerna. Nu är det bara lite nya krukor och blommor som behöver köpas in. Samt att det blir varmare så man kan torka fönsterna. Sedan är det bara för vårsolen att skina in. 
Tusen tusen tack gulliga mamma för all hjälp, det var jätte snällt av dig. 


Kommentarer
Postat av: Marre

Wow, vad snyggt det blev!!!

Kram

2010-04-06 @ 21:44:46
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: mamma

var det inte en hemlis?

2010-04-06 @ 22:21:48
Postat av: Anneli

Jätte fint blev det... det är så roligt att få byta gardiner :) tyget som du har i köket & hallen har jag oxå, det är så fint

Ha en toppen dag/Kram

2010-04-07 @ 07:27:01
Postat av: Alexandra

Vad fint de blev i mitt rum, nu fattas bara allt annat, jag kan inte vänta, gö om de nu!! :D



Föresten, hur visste du att jag hade bakat? :b

2010-04-07 @ 15:43:43
URL: http://cheze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0