Konfirmationen närmar sig.

Jag säger bara:
-"Det finns nån av varje sort. Nån är lång och nån är kort. Nån är snäll och nån är rar.......och nån är helt oarbetsambar......"
Tror att jag just hittade på ett nytt ord, oarbetsambar! Jag iallafall så har jag suttit minst en timme på jobbet med en och samma person.....jag är nu DÖV i örat pga att hans höga röst. Hans röst ekar fortfarande i örat. Kan man få tinnitus av gäster som skriker i telefonen? (fniss) Han kunde inte riktigt förstå att det var dyrare att boka in 23 personer än 15 personer. Tänk att det kan vara så svårt att fatta att om man bokar in 8 personer till på en konferens så kostar det mer! Men det hela slutade iallafall med att han säger glatt:
-Imorgon åker jag till Stockholm, måste få vila upp mig efter det här!
Jag förstår verkligen personer som måste vila upp sig som låter som honom. Det kan inte heller vara lätt för sådan personer att vakna upp på morgonen och se sig sig spegel..........dom kanske aldrig ler mot sig själv ens?

Idag har vi varit på pizzakväll med Alexandras konfirmationsgrupp. Måste verkligen säga att dom är duktiga på att hitta på saker i kyrkan. Det var en trevlig kväll och Alexandra fick sin bibel, psalmbok och frälsar krans.

Alexandra med sin bibeln, psalmbok och frälsarkrans.
Melinda var gullig och följde med och kollade läget. Kim ville oxå vara med på bilden.

Nu blir det att fortsätta att jobba med Alexandras rum en stund. Allt är nu färdig målat på väggarna (vitt såklart) och Easy Cover sitter på väggen där fondväggen skall upp. Helt perfekt med Easy Cover, då slipper men spackla och allt slipdamm.

Och här håller Tilde och Henke på att sätta ihop Malmbyrån.
När den är klarmonterad skall jag börja fylla lådorna. Imorgon kommer fondtapeten upp och listorna på plats. Farfar är gullig och gör en ny fönsterbräda i vitt och sedan är det bara att börja möblera.
Blir spännande att få se Alexandra när hon kommer hem på fredag och springer upp för trappen.



Kommentarer
Postat av: Therese

Alexandra kommer säkert bli hur glad som helst. Ni är verkligen duktiga som jobbar på som ni gör. Ha det gott. Kram

2010-04-20 @ 21:31:29
Postat av: mormor

frälsarkrans är det något nytt?

2010-04-20 @ 22:29:37
Postat av: marre

Vad spännande det ska bli att se hur rummet kommer att bli! Förstår att Alexandra är nyfiken och längtar efter sitt nya fina rum!

Kram

2010-04-21 @ 06:06:23
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Anneli

Alexandra kommer att bli så glad & nöjd

& det är ju inte så konstigt, ni är ju såååå

duktiga & har så bra smak :)

Kram till er

2010-04-21 @ 06:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0