Fredag, ingen sovmorgon idag inte!

Igår när vi gick och lade oss så sa jag till Henke att imorgon skall jag ha sovmorgon. Bara ligga kvar i sängen och slötitta på tv när jag vaknar, bara känna lugnet. Men så blev det dock inte........Jag låg i sängen när det ringde i telefonen 7.10. Vad i fridens namn jag skulle ju ha sovmorgon. Jag trodde att det vara Henke som glömt telefonen och ringde och kolla var den var. När jag kånkat mig ner till mobilen så upptäckte jag att det var min fina vän Marina som hade ringt....jag fick en puls på 120, hjärtklappning och svettningar. NEJ, DET FÅR INTE VARA SANT. NU HAR DET HÄNT PER NÅGOT! Det var min första tanke....Skakandes tog jag telefonen och ringde upp henne:
-Hej det är Marina, ska vi inte lunch?
Var hennes första fråga när jag ringde.
Va?!? Tänkte jag. Ringer hon och skrämmer upp mig 7.10 en fredagsmorgon när jag är ledig och frågar om jag ska äta lunch?!? Just när jag tänkt det så säger Marina glatt:
-Nämen du är ju ledig idag. Jag som trodde att du var på jobbet (fniss)
Ja, vad säger man. Men det är väl det som är charmen med goa vänner. Som vill äta lunch med en och ringer tidigt för att inte missa daten....oavsett om man är på jobbet eller är ledig. Tycker om dig Marina (fniss)

Sedan ringer Veronica och har panik. Lucas har kräkts, usch! Jag hade gärna gått dit men magsjuka då tackar jag genast nej. Oavsett hur gärna jag än vill ställa upp.

Jag och Marina åker upp och besöker Per på lassa. Idag får han kanske komma hem. Håller verkligen tummarna på att det blir så. Sedan åkte jag till Färg & Tapet. Alexandra ska ju få omgjort i sitt rum som konfirmationspresent så det börjar vara dax att välja tapet nu. Hm. tog med lite prover hem så vi får se vad vi kommer fram till.

Barnen har kommit hem och allt är som det ska vara igen. Älskar verkligen när alla är hemma. Det är bara Henke som har varit på vift, han var och tränade efte jobbet. Ikväll blir det bara lungt och en mysig tv:kväll. Nä nu börjar jag blir hungrig dax att fixa till maten. Som ikväll blir grillat med hasselbackspotatis, mums.



Kan bara meddela att innan jag var klar med detta inglägg så ringer Marina. Per fick inte komma hem. Tycker så synd om både honom och Marina. Nu har han varit inlagd en vecka. Henke åkte upp med lite filmer så våran middag blir senare. Men det är väl det man har vänner till.......att ställa upp. Och både jag och Henke vet att Per hade gjort samma sak för oss.


Kommentarer
Postat av: Marina

Jag är lessen att jag väckte dej:-(.

Och tack för att ni for upp till Per med filmer,puss och kram på er.

2010-04-10 @ 20:29:19
URL: http://marinaborjesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0