Äntligen, äntligen fredagsmys med barnen igen!

Morgonen började lugnt. Efter jag skickat iväg Tilde till skolan så gick jag och la mig en stund igen och bara slö tittade på morgontv....tills fru Carlsson ringde:
-Ska du ha kaffe?
Klart man tackar ja till en kopp nybryggt kaffe.

Vi åkte in till stan och det blev inte så mycket shoppat men vi var många till lunchen idag, trevligt!
Sedan fick jag äran att sköta Lucas medans Veronica skulle klippa sig. Och det gick bra, han sov ju mest hela tiden. Direkt som Lucas blev hämtat så satte sig jag och Kim i bilen.....nu skulle det shoppas minsan. Först upp till solbacken sedan in till stan. Jag hittade tavellisterna till Alexandras rum på Rusta för 69kr, på Åhlens kostar dom i samma längd 145kr. Fattar inte skillnaden? Kim hittade lite kläder.

På tal om Alexandras rum. Gissa om det är en överlycklig tjej? Svar Ja! Vi fick mer än godkänt av henne. Hon cyklade till och med iväg till coop för att köpa choklad som tack till oss. Så gulligt av dig Alexandra, du är så genomsnäll! Det kommer att komma bilder men det saknas några detaljer som hon kommer att få på söndag efter konfirmationen. 

Kim och Henke har skruvat ihop utemöblerna. Så vem vet kanske man kan dricka morgonkaffet ute imorgon? Annars blir det kaffe uppe på CK, eller hur?

När barnen kommer hem så brukar det vara väldigt lungt på kvällen. Vi äter gott och bara myser ihop. Allt känns så underbart när man är samlad hela familjen. Och man ser även på barnen att dom njuter av lite fredagsmys. Kan varmt rekomendera glassen vi åt ikväll, Rocky Road den var supergod.

Och ikväll var det MIN tur att få prova på bubbelbadkaret. Jag kan säga utan att varken ljuga eller överdriva.......DET VAR HELT UNDERBART! Det ska inte bara bli en gång, det ska bli en vana.....det är jag värd! Eller Marika, det är VI VÄRDA!(fniss)

Idag har jag även ordnat så att dom kommer att läsa om min älskade bror i kyrkan på söndag. Som jag och Alexandra sa:
-Då får även Peter "vara med" på hennes konfirmation.
Passar även bra att läsa upp namnet då, för då är vi alla samlade. 
-Vila i frid min älskade bror.  


Kommentarer
Postat av: marre

Du kan alltid lita på oss :)

Ck en lördag är ingen skräll...

Kram

2010-04-24 @ 11:42:11
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Älskar dig mamma!<3

Tack mamma för all hjälp till min konfirmationsdag!

2010-04-24 @ 23:03:13
URL: http://cheze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0