Till min älskade bror Peter

Har suttit och funderat och gråtit så mycket ikväll över att jag känner att livet är så jäkla orättvist. Man ska inte klaga äver små saker, förkylningar, svininfluense,stress mm. Alla har vi vår hälsa kvar. Det finns faktiskt dom som har det värre. Och som jag tycker så synd om. Denna fina vers av Siv Andersson går till min älskade bror Peter som kämpar mot sin enormt svåra cancer i så många år. Han kämpar varje dag helt själv! Vem av oss skulle klara det? Ingen, iallfall inte jag och inte du heller!
Du är en sån jäkla kämpe, Peter. Tur att du är tjurig. Men det är väl däför jag älskar dig så mycket. 


Jag önskar jag hade
en sådan förmåga
att tända en hälsans
läkande låga.

Då skulle den särskilt
för dig få brinna
- få allt det onda
att helt försvinna.

Den skulle se till
att kurvan vänder
och att du får omsorg
av goda händer.


Dag och natt
hos dig den skulle vaka
och ge dig all kraft
att få hälsan tillbaka






Kommentarer
Postat av: Linda

Kram till dig Jenny! Förstår att det är frukansvärt jobbigt just nu. Jättefin vers.

2009-10-22 @ 14:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0