Borta bra men hemma bäst.

Vilken underbar tripp jag och barnen har haft i Luleå dessa 2 dagar. Det skulle jag gärna göra om så snart som möjligt. Idag blev överraskningsmålet Teknikens Hus. Jag har inte varit där på flera år och barnen har aldrig varit där. Och jag måste verkligen säga att det är ju ett helt underbart ställe som roar båda barn och vuxna. Kan varmt rekomendera detta till ni som inte har varit där. Timmarna gick så fort.

Här är Tilde & Kim Piloter. Man lyfter och landar ett plan till vald ort.

Tilde är och spränger i gruvan. Samt kollar lufttrycket.

Kim sitter i en timmerbil och skall lasta trimmer, samt tävlar snabbheten mot en robot.

Alexandra väljer att göra sitt eget papper till sin scrap book.

Sedan hade dom även en såpbubbleshow, helt otroligt vad duktiga dom är.
Han hade ett knep, Man skall tydligen ha sirap i såpbubbelsmeten.

Hade öven fått tips om att dom hade en jätte fin och rolig lanthandel för barn på museumet.
Givetvis så hann vi även dit en liten stund innan hemresan.

Och hemma var ju min underbara sambo medans jag och barnen var på denna lilla äventyrstripp.
Och jag kan bara säga han är ju helt otrolig. Han hade storstädat när vi kom hem. Och då menar jag storstädat allt från spisfläkt till duschväggar. Det var helt underbart att komma hem, allt glänste. Och inte nog med det. Han lagade även middagen till Juntan som vi hade hemma hos oss ikväll. Och det var jättegott, mums.
Snacka om att man blir bortskämd, men det är man väl värd ibland (fniss)
Henke smet över till Per & Marika under tiden mina juntavänner var här.

Men nu ska jag och Henke bara mysa i soffan och se en film. Barnen är trötta och slut efter resan och har redan bäddat ner sig. Men dom har varit helt underbara att få vara med, goa & glada och så tacksamma.
Jag lovar, detta kommer vi att göra om. Okej, Henke får kanske följa med då hihihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0