Söndag, vart tog solen vägen?

Som sagt det var en tung båtresa hem igen. Men fylldes med lite glädje över att Peter tog sig kraft och ork att ringa mig. Jag lovade honom under detta telefonsamtal att kontakta våra syskon och säga att han jätte gärna ville träffa dom coh att dom skulle komma till Åland. Jag lovade att jag skulle kontaka alla och säga det till dom. Men samtidigt tycker jag att det ska man inte behöva.
-För visst är blod tjockare än vatten?
Det är väl en självklarhet om ens syskon är sjuk att man ser till att finns hos en. Iallafall ringer och frågar hur man mår!
Iallafall så kom min andra bror Per-Åke och hämtade mig i hamnen.
Tusen tack det var snällt!
När jag klev in i bilen så frågade han hur det var. Dom kom tårarna igen. Att föklara hur sjuk och dålig vår bror är och att det inte är så mycket man kan göra är så jobbigt. Jag sa iallafall till honom att han skulle kontakta Peter och försöka komma sig över till Åland innan det är försent.
Vi åkte hem till Per-Åke och Birgitta och fikade innan mitt plan skulle ta mig hem. Vi satt länge och pratade om Peter. Jag visade lite bilder och Per-Åke lovade att kotakta Peter.
Flygresan hem gick bra. Satt mest och tittade ut mot himlen. Tänkte lite om livet, hur man kan glädjas åt det man har och att man iallafall får vara frisk. Hur kan vi klaga så mycket? Det finns alltid någon som har det värre.
Väl hemma så mötte Henke och Tilde mig på flyget. Henke lagade en god middag och sedan skulle vi gå och uppvakta vårt gudbarn Lucas på sin ½ årsdag.
Han blev så glad över sin present att han slutade att äta ur flaskan.

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag tror dom redan ville åka ner, men dom har inte lika lätt att bara lämna allt & sätta sej på första bästa plan. Dessutom har ju ingen av dom den bästa ekonomin. Johannes blev iaf ledsen över att du trodde att han inte ville fara. Men vi ska ju ha råd att överleva hela december oxå, även om vi redan dragit in på julklappar så måste vi ju faktiskt äta. Så snälla, tänk en gång extra på varför han tvekade att åka.

2009-12-01 @ 07:22:41
URL: http://linusidah.blogg.se/
Postat av: Linda

Att blod är tjockare än vatten är väl självklart. Fast ibland undrar jag om det kan bli för tjockt så det täpper igen alla blodkärl som leder upp till hjärnan så att tankeförmågan slutar fungera. Ibland fungerar vatten utmärkt, bevis finns =)

2009-12-01 @ 13:09:04
Postat av: Linda

Att blod är tjockare än vatten är väl självklart. Fast ibland undrar jag om det kan bli för tjockt så det täpper igen alla blodkärl som leder upp till hjärnan så att tankeförmågan slutar fungera. Ibland fungerar vatten utmärkt, bevis finns =)

2009-12-01 @ 13:10:14
Postat av: Andreas

Jag och Johannes tar oss ner på fredag morgon, och Sandra och pappa far på söndag. Och VI bryr oss om Peter, men i söndags då du ringde visste vi inte hur pass illa det stog till.

Alla är vi olika, i allt. Jag kan bara skriva för mig själv. Men jag är inte bra på den sociala/känslosamma biten. Har man aldrig eller nästan aldrig fått nått visat för en själv kan det vara riktigt svårt att visa/uttrycka det för nån annan, även om man har det innom sig.

Kram till er alla.

2009-12-01 @ 18:24:46
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja vi klagar nog, eller vi gör det, alldeles för mycket. Vi har det så bra. Så tråkigt att en del inte inser att blod är tjockare än vatten. Det gör så ont att höra de som inte har kontakt med sina syskon och bryr sig om dem. Tänker på dig. Kram

2009-12-01 @ 21:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0