Överraskningar, pepparkakshus & många tårar!

Första överraskningen var när vi kom hem från jobbet idag. Då hade Alexandra gjort jättefint här hemma och dukat. Tusen tack Alexandra! Det var jättegulligt gjort. Man blir så glad att komma hem och allt är så fint.
Kim han var jätteduktig och hjälpte till att ta fram maten.
Sedan fick jag en till överraskning. Henke tyckte att jag hade varit ledsen i veckan men att han kanske hade kunnat frågat efter mer hur jag mår. Min bror är som ni vet jätte sjuk just nu. Och jag är den som tyvärr biter mig på tungan och inte alltid visar mina känslor då jag är ledsen. Överraskningen var en julklapp i förskott.
Idag hade jag tänkt att vi skulle baka pepparkakor samt göra pepparkakshuset. Det är en mysig familjestund i början av julen. Det blev ett pepparkakshus, superfint! Barnen var jätte duktiga. Dom har så roligt varje gång dom gör pepparkakshus.

Men kvällen har varit mycket tårar och kommer att sluta med tårar. Jag skulle så gärna vilja göra något för att min älskade bror ska bli frisk. OM han ändå vore här. Jag skulle så gärna vilja ge honom en kram, berätta hur mycket han betyder för mig. Varför just du?
Eftersom det har varit mycket tårar ikväll så ville även Tilde göra oss glada. Hon hade skrivit jättefint hur mycket hon älskar sin familj. Och gjort små överraskningar till alla. Jag fick hudkräm i en burk, Kim en studsboll, Alle ett bokmärke och Henke en träbit där det stod "pappa". Så gulligt av henne.
Imorgon åker min älskade mamma till honom. Jag hade gärna velat följa med. Men jag tror att jag isåfall flyger ner senare. Mamma ska fira jul hos honom och barnen.
En stor kram till Nina på Åland som verkligen är en Ängel (som mamma skrev på sin blogg) Hon är hos honom varje dag på lassa. Tack för att du finns, du betyder jätte mycket för min bror och även för oss.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Kramizar till dig gumman

finns här om du behöver

prata <3

2009-11-25 @ 22:38:34
Postat av: Marika

Jag finner inga ord...

Vet inte vad jag kan göra för dig vännen, men du vet att jag finns här när du vill. Det kan vara en axel att gråta emot eller om du behöver några värmande ord på vägen.Jag vet att du har en otrolig famijl som bryr sig, men du behöver bli bättre på att ta emot hjälp (kom från den rätta att tillrättavisa. Hmm...)Hoppas att du vet att jag finns för dig, när du vill!

Kramar till dig min fina vän.

/ Marika.

2009-11-26 @ 05:41:22
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Marina

Å åå jag får tårar fulla ögonen, så jag knappt kan skriva,jag kommer snart och krama om dej vännen.

2009-11-26 @ 14:35:18
Postat av: Linda

Mitt i all sorg kan du trösta dig med att du har så underbara, snälla och hjälpsamma barn + sambo. Var inte rädd för att visa dina känslor, till slut brukar det brista ändå.... Många kramar.

2009-11-26 @ 15:05:16
Postat av: Therese

Många kramar till dig, tänker på dig.

2009-11-26 @ 21:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0