Carlsson Filuren tittar ut!

28:e Maj:
Kl:22.30
Nu har dom åkt iväg till BB. Beundrar Veonica. Roger är lugnet själv.

KL:23.00
Jag tittar till Liam. Han sover så sött. Snart är han storebror. Nu är han ingen liten Liam längre.

29:e Maj
KL:00.10
Fick just ett sms från Roger. Ni kan ju tänka min puls som redan var 110 ....
Allt går jättebra. Veronica är en kämpe. Nu skulle jag tro att det inte är länge kvar. Jag lovar att ni kommer att få se den lilla guldklimpen så fort bilden kommer. Tror inte att det blir många sekunders sömn inatt......men  jag säger iallafall
-Godnatt vi hörs så snart jag vet något mer.

Kl:02.37 Nu är han ute! Lilla Carlsson Filuren är född
.
Han ser jättefin ut. På bilden tycker jag att det är väldigt mycket Liam. 

Kl:05.30
Liam vaknar till och ropar:
-Hallå!
Jag går dit och berättar att mamma och pappa har åkt på BB och att han har blivit storebror.
-Jag vet, säger han glatt
Vi går till hans säng och inom 5 min så sover han igen.

Stort GRATTIS till er alla Carlssons!
Om Liam vill så ska vi åka in till stan så han får shoppa något till sin lillebror.

Kl:08.00 En lycklig men trött mamma Veronica ringer och säger att Carlsson Filuren väger 3670 gr och är 53 cm lång.

Kl:09.00
Ringer en lycklig pappa Roger och vill kolla läget. Jag berättar att Liam sover ännu. Jag går sedan och väcker upp honom och visar bilderna på sin lillebror.
-Han är ju som grön i ansiktet, säger han
Hihihih barn är ju gulliga, alltid ärliga om vad dom tycker. Men han tyckte att lillebror var jättesöt på den andra bilden.

Kl:09.45 Liam undrar vem som har tagit den bruna kammen. Den brukar alltid ligga inne på toan på hyllan (fniss) snacka om ordning och reda hos storebror (fniss)

Kl:10.30
Jag och Liam bakar en sockarkaka till dom som kommer hem från BB som överraskning. Dom ringer under tiden och berättar att den lilla Carlsson Filuren till guldklimp har gått igenom "besiktningen" Och det var ju skönt, ingen ombesiktning.

Kl:11.30 Nu kommer Carlsson Filuren hem med sina föräldrar. Han är jättefin och luktar så enormt gott. Mörkt hår, långa fingrar och små söta fötter. Han sover så sött i sin vagn när jag går därifrån. Veronica ska få lägga sig och vila en stund.

Kl13.00 Ser att Roger gå förbi utanför oss med barnvagen & Liam cyklar utmed. Båda 2 ser lika lyckliga och stålta ut.
Veronica är nog hemma och vilar.

Kommentarer
Postat av: Marika

Åh, så spännande! Håller tummarna att det går/gått bra. Hälsa så mycket till Veronica när du pratar med henne. Kram Marre.

2009-05-29 @ 06:49:28
URL: http://marikawikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0