Håll i hatten, idag blåser det!

Det har varit en grå dag men nu skiner äntligen solen. Skulle vilja gå en promis men jag ska göra bort "torsdags städningen" istället. Jag ska på grillfest imorgon så jag vill göra bort det idag. Inte så kul men man måste ju om man inte vill slås med damråttorna som annars kommer smygandes. Och det är ju tur att både jag och Henke är känsliga när det gäller dessa "djur", börjar som klia efter hela kroppen hihih. På tal om känslig. Alla som känner Henke vet att han har värdens känsligaste fötter........känner han minsta lilla skräp eller sandkorn under foten så måste dammsugarn fram (fniss) Så dammråttorna har ingen chans. Dom är utrotade hemma hos oss, vilken tur att man har både en händig & "känslig" karl hihihi. Imorgon kommer Henke att köpa hem virket till altan projektet som skall göras under helgen. Jag lovar att det kommer bilder på det! Min sambo är även en linslus (fniss)

Alexandra är i en stuga med några kompisar, Kim skall till Ursviken med Marcus, Tilde är med en kompis på gården. Så det är väl dax att ta skurhinken och börja torka. Skulle hellre vilja blogga, suck!

Men vi ses och höres imorgon, efter grillfesten!

Här kommer en bild på kryddorna jag planterade och som snart har blåst sönder:

Dill, Citronmeliss och Basilika.


Kommentarer
Postat av: Helena/ ROOM AND SERVE

Hej, missa inte de vackra tapeterna av Lena på min blogg :)

http://roomservice.blogg.se/2009/may/svenska-wingbud-wallpaper-skapar-tapeter-likt.html

2009-05-27 @ 22:24:42
URL: http://roomservice.blogg.se/
Postat av: sandra

jo dammråttor är inge kul alls.. här hos oss skulle vi behöva en självgåeende dammsugare.. det känns som vi gör inget annat än dammsuger,, för om vi bara dammsuger några gånger i veckan så dööör vi ju! haha.. vi måste ibland dammsuga 2 gånger per DAG.. cita drar in så mysche grus och smuts.. :( men det är väl den stora charmen med att ha en hund och 3 katter =)

2009-05-28 @ 09:42:24
URL: http://jagsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0