Recept på supergoda kolakakor till min bror Peter

Här kommer receptet som jag lovade att skicka.
Säg till om du vill ha något mer efter du har provat att baka dessa.

Knapriga kakor med kola- & vaniljsmak

Ca 30 st                         Ugnen 175 grader

100 gr smör
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
1 msk ljus sirap
2½ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Rör rumsvarmt fett och socker poröst.Tillsätt sedan alla andra ingredienser. Rör ihop allt med en gaffel till en degklump. Rulla ut degen till 2 st längder, lika långa som plåten. Lägg dom på bakplåtspapper, och platta till dom något.
Grädde mitt i ugnen 10-12 min. Skär längderna i sneda, ca 2½cm breda bitar, medan de är ännu varma. 

Lycka till käre broder med din bakning. Skicka gärna kort under och efter bakningen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0