God & Saftig Sockerkaka

Min bror Peter har kommit in i bakarsuget. Och det är ju verkligen roligt. Han bakade kolakakorna med barnen så nu vill ha ha ett till recept. Gärna på en god sockerkaka och här kommer ett:

God & Saftig Sockerkaka

3 ägg
3 dl socker
1 dl kokande vatten
3 dl vetemjöl
2½ tsk bakpulver

Vispa ägg & socker poröst. Blanda ihop mjöl & bakpulver. Blanda sedan ihop det med äggsmeten. Koka upp vatten & häll det i smeten. Gräddas längst ner i ugnen ca 30-40 min i 175 grader

Låt kakan kallna , dela den sedan i 2 "tjocka tårtbottnar" Dränk sedan in bottnarna med den heta krämen. Lägg i hop bottnarna och pudra den färdiga kakan med florsocker.

Kräm:
Koka ihop 125 gr smör & 1 dl mjölk i ca 2 min. Tillsätt sedan 4 msk vaniljsocker.

Jag önskar Peter & barnen lycka till med sockerkakan. Synd att vi inte kan komma och provsmaka.


Kommentarer
Postat av: Carro

Den där är supersmaskig! Så god att tillåme min lillebror brukar ta sej i kragen & baka :)

2009-03-27 @ 10:58:22
URL: http://linusidah.blogg.se/
Postat av: sandra

tack:D

2009-03-28 @ 08:57:52
URL: http://jagsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0