14:e Mars

......vaknar av att alla barnen sitter ner i köket och målar tillsammans. Frågade om jag fick ta kort men det blev:
-NEJ! Mamma vi sitter ju bara i t-shirts!
Jag tyckte ju bara att det var så gulligt att alla satt och målade och hade mysigt, framför allt att dom var sams.
Men man måste respektera om någon säger nej och inte vill vara med, även när det gäller barnen.

Henke har just skjusat iväg Kim & Jonte till Vitbergsbacken, Tilde är med en kompis och Alexandra går en prommis. Och jag sitter och bloggar hihi

Ikväll är jag och Henke bjuda av Svensk Cater på AIK´s hockeymatch med middag och fri vin/öl. Det kan bli en riktig spännande match efter som det nu gäller vinna eller försvinna. Så ikväll kan jag känna att det skall bli roligt att gå dit och se dom. Annars måste jag erkänna att det är inte något som väcker mitt intresse lika sort som shopping & inredning (fniss)

Hade hoppats att min syster & mamma skulle ha haft möjlighet att titta förbi idag. Men dom kommer inte att hinna för idag kommer Sandra tyvärr att måsta ta bort sin älskade katt Spackel som har blivit sjuk. Hon har verkligen gjort allt för att kunna rädda honom. Men nu har katthimmlen gjort en plats till honom och där väntar vår älskade och saknade Kurt på honom.

Eftersom Henke ska vara med mig på hockeyn så gav vi Henkes sittplats som han har till farmor:
-Va, ska jag gå på hockey. Det blir då första gången.
Ska försöka att fånga ett kort på dom där dom sitter.

Pratade med Marina på morgonen via MSN. Det var ingen dröm. Lisette var hemma.

Här kommer kort från kvällen:

Farmor& farfar på sin första hockey match tillsammans:

Jag & Henke som skålade efter första perioden, verkar bli seger!

Det var trångt bland stå platserna, tur man inte stog där:

Min fd arbetskamrat Per & hans kompis dök upp i logen:

När vi kom tillbaka bjöd Alexandra på
tacos & på Pernilla Wahlgrens äppelkaka, den var supergod:


Kommentarer
Postat av: mamma

vi var på väg till er vid kl12 men just då kom ulla å daniel,så då hann vi inte när ni skulle på hockey

2009-03-14 @ 23:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0