Vilken upplevelse dag!

Alltså vilken upplevelsedag jag har varit på idag. Jag har haft så himla kul och trevligt. Stort tack till Conny, Tony och Bosse som bjöd mig på detta. Så himla kul! Jag kommer verkligen att göra detta igen det lovar jag. Men då kommer ni vänner att måsta följa med. Och det vill ni väl? Om inte, så tvingar jag er (fniss)

Det började med att jag fick hämtning kl 12. Då bar det iväg till Skellefteå Drive Center där det bjöds på lunch. Efter lunchen så skulle vi få åka fort, och då menar jag fort. Mätaren visade att vi åkte i 220 km / timmen, wiiee! Sedan blev det givetvis en tävling om vem som kunda köra snabbast, samt svänga i hög fart mellan konerna mellan jag och en annan tjej. Behöver jag skryta om vem som vann? Svaret börjar på J och slutar på Y hihih Jag är ju en riktig tävlings människa och hatar att förlora. Så det var bara att trycka ner gasen och svänga. Det var jäkligt kul! Om man får säga så.


Väntar på att få start signal att få gasa iväg.


Sedan blev det byte av bil, inte samma klass på denna som bilen vi körde innan. Men det var kul att prova på denna oxå. Dock då på grusväg, lite mer rally körning med andra ord.

Här får vi prova på hur det är att volta med en bil och vara upp och ner
 
Sedan bar det vidare till nästa upplevelse mål som var Svansele Vildmarkscamp. Jag måste säga att jag har underskattat detta ställe men jag har verkligen ändrat mig. Det är en hel otrolig anläggning med så många möjligheter. Jag hade en supertrevlig kväll och lovar verkligen att hit ska jag åka med mina barn under sommarlovet.
Vi fick först en guidad tur bland den stora djur utställningen som är helt enorm.
Björnhona river älgtjur.Ett rådjurskid vilar i väntan på sin mor.Tre björnungar undersöker en gammal båt.
Sedan bar det iväg med 4 hjulingar upp i skogen. Vi kom till slut fram till en liten "by" med kåtor / stugor / bastu och badtunnor. Där blev vi bjudna på mat som var gjord över öppen eld. Så himla gott!




På vägen tillbaka så ville Torbjörn visa det senaste projektet, det var Älgjägarfolkets viste. Ett möte med det förflutna!
I marker som trampats av folk för tusentals år sedan har det återskapats ett viste med känsla och respekt för de människor som levde under, i våra ögon, ytterst primitiva förhållanden. Här får man uppleva forntiden genom aktiviteter med stenålderstema; tillagning av stenåldersmat, tillverkning av verktyg och annat hantverk. Vistet skall också låta besökarna uppleva den lugna atmosfär som präglade forntida samhällen och ge intryck för livet. Synd att min kamera fick slut batteri så tyvärr blir det bara bilder från deras hemsida.

Än en gång. Jag har vekligen haft en upplevelsdag som jag sent kommer att glömma. Och jag gör gärna om den.


Kommentarer
Postat av: Marika

Du verkar ha haft en jätte härlig dag, det var du värd! Vilken tuffing du är som vågar köra rally och allt. (Lite imponerad är jag nog!) Jag som är en riktig fegis när det gäller bilar...

Kram Marre.

2009-06-30 @ 08:34:53
URL: http://marikawikstrom.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag frågade faktist om man var tvungen att ha körkort.....dom kunde ibland göra undantags fall. Kram Jenny

2009-06-30 @ 10:41:17
URL: http://jennygumman.blogg.se/
Postat av: Andreas

Ser riktigt trevligt ut. wroom wroom

kram

2009-06-30 @ 20:33:51
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0