Till dig, min underbara vän!

Vänskap
- av Siv Andersson

Livet blir berikat
av kompisar och vänner.
Att människor vill dela
sånt man gör och sånt man känner.

Så mycket man får lära,
så mycket som blir sagt...
Så mycket som kan hända
i vänskaplig kontakt.

Ja, det ger så mycket glädje
att vara fler än en.
Att man har nåt gemensamt
i nuet... då... och sen...

Att ha just dig till vän
ger skäl till tacksamhet.
För du är bra på vänskap
- det hoppas jag du vet!

Glädje för mig är när jag kan vara en hjälpande hand.
Glädje för mig är att se dig glad.
Glädje för mig är att veta att du även finns här för mig.
Glädje för mig är att få vara din vän.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Wow vilken historia, man får ju tårar i ögonen och rysningar i hela kroppen. Vad vore livet utan vänner, vänner ska man vara rädd om. Ha det gött

/Anneli

2009-06-18 @ 19:00:37
Postat av: Marika

Så sant så...

Vad vore livet utan vänner..?

Ha en jättefin Midsommarafton tillsammans!

Kram Marre.

2009-06-18 @ 21:18:18
URL: http://marikawikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0