Tisdag, vad händer idag?

Dagen började med att jag först fick se till att Alexandra kom sig iväg till sitt sommarjobb "varför måste just jag sommarjobba" "ingen annan behöver det". Sedan kommer jag fösöka städa och dona på lite här hemma för ikväll kommer juntabrudarna. Jag har redan planerat vad jag ska bjuda på för mat. Det blir grillad lax inlindad i bacon, pressad potatis och romsås. Men innan det skall jag äta lunch på stan. Träffa Micke (mitt x) på banken. Vi ska ordna ett bankkort till Alexandra. Och kl 13 har jag faktiskt ett möte som någon har lyckats boka in på min semester. Hur tänkte dom då?

Nä, ska börja redan nu med att hänga ut tvätten. Sedan blir det frukost, för att sedan ta fram dammsugarn. Så om vi inte hörs under dagen så hörs vi senare ikväll.
Och du! Ta det lungt och njut utav sommaren. Stressa inte, du hinner ändå. Och glöm inte att även du är betydelsefull.
*****************************************
Här kommer bilder från Juntan:

Idag var junta samlade igen, tjohoo! Det är alltid lika trevligt att ses och snacka av sig lite. Det finns alltid något att prata  och surra om. Och den här gången blev det väldigt mycket res snack. Iallfall så var vi hemma hos mig den här gången. Jag hade redan för länge sedan bestämt vad jag skulle bjuda på. Det skulle bli grillad lax inlindad i bacon, pressad potatis och romsås. Mums! Det fanns bara ett litet problem. Vad? Jo, vem ska grilla? Det är ju alltid en karl som grillar. Och när vi har junta så är det ju karlfritt. Så Henke gjorde en snabb genom gång med mig hur jag skulle grilla. Problemet var bara att innan han hade åkt så hade jag glömt vad han hade sagt. Hm, hur mycket tändvätska, ska locket vara på mm. Jag frågade Lena när hon kom:
-Kan du grilla?
-Va, jag? (fniss)
Men då kom Kicki till vår räddning, hon kunde minsann grilla


Vi skålar för nu är vårt resdatum bestämt. Den 6-9 maj 2010 åker vi till Amsterdam, tjohoo!
Alla fick skriva på 2 lappar var om önskat resmål. Det var Amsterdam, Rom, Spanien, Wien, Irland mm. Alexandra fick knacka på en hand och då blev det Amsterdam

Lena bjöd på en supergod och enkel efterätt:
Vaniljvisp med riven lime varvat med skivade jordgubbar och havreflarn.
Jag lovar, det var super duper gott! En riktig sommar dessert. Prova den!

Kommentarer
Postat av: Marina,

Du är snabb du, jag sa till Per kolla nu ,Jenny har säkert fixa bloggen, och det hade du. du är duktig du.

2009-06-23 @ 21:48:15
Postat av: Jenny

Klart jag är snabb, jag älskar ju att blogga (fniss)

2009-06-23 @ 22:09:55
URL: http://jennygumman.blogg.se/
Postat av: Marika

Fniss, tänk att grillning har blivit en sån manlig grej! Här hemma är det oxå mannen i huset som sköter grillen. Ni verkar ha haft en trevlig kväll och ätit gott. Nu har du en till resa att se fram emot!

/ Marre.

2009-06-24 @ 07:02:38
URL: http://marikawikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0