Va! Har jag termos mani?

Idag när jag och Marina gick runt på Cervera lyfter jag upp en termos. Ställer tillbaka den och lyfter upp en annan. Då säger Marina till mig:
-Jag känner ingen som köper så mycket termosar som du.
-Va, säger jag.
-Du måste ju ha termosmani, varje gång du är på IKEA handlar du en ny termos.
Jag skrattar och säger:
-Gör jag?
Marina skrattar och säger:
-Jaha, det gör du.
Efter en stunds funderande så måste jag nog erkänna att det gör jag. Jag köper nog en ny varje gång. Saken är nog den att jag tycker det är äckligt med termosar som inte går att rengöra ordentligt. Ännu en av mina konstiga manier tydligen (fniss). Sen av någon konstig anledning tycker jag att det kan vara ganska snyggt med en termos. Funderar på att köpa en vit kaffe termos denna gång. Dock inte på IKEA.


Kommentarer
Postat av: Marika

Jag skulle verkligen behöva få lite av din termos mani för jag BEHÖVER nya termosar. Men jag kommer mig aldrig för att köpa dom bara. Var kan man hitta dessa stilrena termosar då..? Behöver även en ny perkulator. Men det får Per shoppa istället, tycker jag :)

Kram Marre.

2009-06-15 @ 07:16:55
URL: http://marikawikstrom.blogg.se/
Postat av: Jenny

Till Marika och ni andra som undrar var man kan köpa termosen:



Håller med om att dom är stilrena. Den heter STELTON. Finns en hel serie smått & gott. Man kan antingen beställa dom på bla:



http://www.designonline.se/Products/sek1/Trademark/Stelton/5040/Stelton+termos



http://www.designonline.se/Products/sek1/Trademark/Stelton/10099/Stelton+termos+0%2c5+l



eller så gå in på Duka i staan, för där finns dom oxå. Dom är lite dyra men tyckte som att jag var VÄRD en (fniss) Har ju mest köpt billiga termosar på IKEA tidigare. Ibland har ju Duka 20% på valfri vara, men inte nu när man verkligen vill ha en rabattkupong. Så typiskt!



När det gäller perkulatorn så brukar jag köra en hel maskinstabelett i den + några omgångar bara vatten. Då blir den som NY. testa det om du inte redan har gjort det. Annars tycker jag att du skickar Per (fniss) Det är du VÄRD. Kram Jenny

2009-06-15 @ 14:08:32
URL: http://jennygumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0