Midsommardagen=Trav

Jag är den ända som har stigit upp ännu i den här familjen. Dom andra ligger och snusar fortfarande. Tilde ville sova till halv 12 idag, fråga mig inte varför. Solen skiner, jag har hunnit hänga ut en tvätt och fåglarna kvittrar. En riktigt härlig början på dagen. Hm, skulle inte ha skrivit det, för nu gick solen i moln.

Vill börja tacka Per & Marina för en underbar kväll igår. Tack det var jätte trevligt som vanligt. Men jag måste be om ursäkt för jag tror att vi glömde ta reda på de tomma mjölkpaketen mm från lekarna. Förlåt, det är inte likt oss! Glömde helt enkelt bort det. Iallafall det var jättegod mat och jätte trevligt sällskap. Tack för en underbar midsommar. Vi kommer nästa år igen. (fniss)  

Idag blir det travet. Med samling kl 17 för att äta med några vänner och bekanta. Efter maten brukar det splittras upp lite och man ser varandra lite här och där. Spelar lite på hästar och bara ha trevligt. I år spelar även Krutov så det är säkert ännu mer folk. Som Tilde sa:
-Tänk mamma vilken tur vi har.
-Vadå?
-Vi känner en kändis.
-Vem då?
-Men Roger såklart.
-Hur tänker du då?
-Men mamma, han splelar ju i Krutov.
Jag kunde inte annat än skratta åt Tilde. Jag hade aldrig tänkt den tanken ( fniss) Barn är verkligen roliga hur dom tänker ibland.

***********************************************************
Vilken underbara FM det har varit. Solen skiner och man har kunnat sitte ute och sola sin bleka kropp lite. Tjohoo! Äntligen kanske sommaren är här, wiiee!
Per & Marika var nyss här och drack kaffe med oss, trevligt det får ni gärna göra om fler ggr. Hihih måste få skratta över våra enormt snälla och händiga karlar. Dom kan renovera och fixa det mesta. Men ingen av dom kan lyckas laga en punktering på deras militärcyklar (fniss). Men vi kan ju inte fodra att dom ska kunna allt, hihih. Henke har gett upp med sin cykel men Per ska tydligen göra ett försökt till. Lycka till.
Vi ses på travet ikväll.


Kommentarer
Postat av: Marika

Tack för kaffet och en trevlig pratstund på er altan i SOLEN !( Äntligen sol...)

Ja, dom är för underbara våra karlar :)

Men nu när jag har sett hur fint ni har det så kommer min snälla karl att åka på mer jobb, hihihi...Jag tror ALDRIG jag har sett en sån fin tvättstuga någon gång! Ni har ju super fint överallt! Stilrent och precis i min smak.

Vi ses på travet!

Kram Marre.

2009-06-20 @ 17:47:33
URL: http://marikawikstrom.blogg.se/
Postat av: mamma

Tänk på att om solen är nyttig så är den ochså farlig,det blir mer å mer canserfall.Det kommer att bli modernt att vara blek.Vi fick rå om Alvin hela midsommarafton.kram

2009-06-20 @ 21:13:29
Postat av: Jenny

Tack! Ni har ju jättefint ni oxå.

Kände mig som en svikare som åkte från travet när ni kom. Men jag frös och Tilde ville hem. Men vi kan väl träffas på kaffe snart igen? Kram Jenny

2009-06-20 @ 21:19:55
URL: http://jennygumman.blogg.se/
Postat av: Marika

Det gör vi gärna om :) Synd bara att du for hem så fort, men jag förstår att Tilde ville hem och särskilt varmt var det inte heller (brrr)...

Men vi som var kvar hade kul iallafall.

Ha det gott, så ses och hörs vi!

Kram Marre.

2009-06-21 @ 01:18:42
URL: http://marikawikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0