Kockduellen och vinprovning

Jag säger bara så himla kul och trevligt vi har haft det ikväll. Vi Har haft kockduellen med vinprovning som Svensk Cater har bjudit på. Tusen tack till en trevlig kväll. Som jag sa, det gör vi gärna om till hösten.
Vi blev uppdelade i 2 lag. Vardera lag skulle göra olika uppgifter till förätten och varmrätten. Sedan skulle varje lag göra sin egen efterätt med jordgubbar. Verkligen roligt att se de olika resultaten.

Här är några av de ingredienserna som vi fick använda:

Jörgen och Maria var våra huvud dommare

Jag och Henke fixar vårullar med potatis, getost och basilika (supergoda)

Roger fixar "fusk" gravad lax till förrätten

Här blir det dessert på löpande band

Hm, blev det här bra?

Många olika vinglas blev det, hick!

Kommentarer
Postat av: Marika

Ni såg ut att haft en toppen kväll! God mat och gott vin....

Börjar redan längta efter middagen med vin i glaset och semester!! Nästa vinprovning är jag lätt med :)

Kram Marre.

2009-06-26 @ 06:57:03
URL: http://marikawikstrom.blogg.se/
Postat av: Marina

Åååååååååååååå så kul,att du ringde och fråga mej om jag ville me ,synd jag var sjuk annars hade jag kommit, du litar väl på mej:-) Kramisar från Marre

2009-06-26 @ 19:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0