Klippning och lunch med min frisörska och vän Marina.

Idag var det dax att färga bort dom där naturliga slingorna som man har några strån utav. Tänk att dom ska envisas med att komma tillbaka. Kan man inte utrota dessa? Nu är dom ju inte många, men ändå.
Eftersom Henke gillar tjejer med långt hår så lovade jag att bara toppa håret OM han lovade mig att färga sitt lite mörkare. Han har oxå lite "naturliga slingor" i sitt hår. Och det gick han faktist tillslut med på. Vad gör man inte för sin älskade sambo (fniss)

Efter klippning så bjöd jag min frisörska och vän Marina på lunch. Vi åt grekisk sallad på Café Kanel sedan han vi givetvis med lite shopping. Tänk att det alltid finns lite tid över till shopping. 5 ljusstakar, 1 kökshandduk och en svart stickad kavaj.

Måste berömma Tilde som har varit hemma själv hela dagen. Fixat sin frukost och lunch utan problem. Säger ännu en gång, att nu har man inga små barn längre. Nu ska vi dricka kaffe och äta lite chokladbollar som hon har bakat helt själv idag.

Sovrumsgardinerna har även kommit på sin rätta gardinstång idag.
Gardinerna går från tak till golv längs hela väggen, enkla tunna svarta. 
Man ska inte vara rädd för att ha mycket gardin. Jag har nu gjort så i både sovrummet och i vardagsrummet. Täckt hela väggen på båda sidor, med fönstret i mitten. På det viset får man ett maximalt ljusinsläpp, en maxvidd på fönstret och dessutom känns det väldigt ombonat och trevligt, mjukt och harmoniskt. Tycker iallafall lilla jag.

Kommentarer
Postat av: Marika

Jättefint, tycker jag med! Och tack för att du har min Rebecca i åtanke:)

Kram på dig

Marre.

2009-06-17 @ 22:26:14
URL: http://marikawikstrom.blogg.se/
Postat av: Anneli

Ännu ett bra tips på hur man kan göra,skulle kunna funka i mitt vardagsrum där jag har så mycket fönster... Ha en trevlig Midsommar

Anneli

2009-06-18 @ 07:08:43
Postat av: Jenny

Trevlig midsommar på er oxå. Ni vet ju var vi bor om ni har vägarna förbi. Varmt välkomna. Kram Jenny

2009-06-18 @ 08:43:52
URL: http://jennygumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0