Sommaren har kommit för att stanna, wiiee!

Nu törs jag verkligen säga:
-Sommaren är HÄR!
Nu ska vi inte klaga över att det är varmt. Lova mig det! Nu ska vi bara njuta och känna lugnet. Ta dagarna som dom kommer. Bada, sola och lyssna på fågelkvitter......... Nä, jag står inte ut! Jag måste få klaga. Förlåt! Vad ska man göra? Det är så jä...la varmt uppe när man ska sova. Jag vänder och vrider mig hela tiden. Av med täcket, på med täcket. Vänd och vrid lite till. Blir IRRITERAD för att jag inte kan sova. GÄÄSSPP! Sedan är det någon granne som börjar spika på sin altan kl 06,00. HALLÅ! Hur tänker du då?
Så om ni ser mig med påsar under ögonen så vet ni varför. (fniss) Värmen när man ska sova och tidigt spikande grannar, det är inte riktigt min grej.

Idag har jag lovat Veronica att hjälpa henne med en stor blomrabatt som hon har. Vi ska upp med allt och lägga dit en täckfilt. Se upp, nu kommer ogräskämparna!
Sedan blir det kalas för Jonte som fyller 13 år (igentligen på lördag).

**************************************
Det blev ingen ogräskämpning idag. Och tur kanske var det för det har ju varit väldigt varmt idag, pust! Henke är på fotbollsmatch, hm när blev han intresserad att se fotboll. Måste vara för att dom skulle bjuda på grillbuffe innan (fniss) Tilde är hos Ida. Man kan börja tro att hon har flyttat dit. Kim är ute, han ser man nästan aldrig till numera. Han har verkligen klippt navelsträngen nu,snyft! Imorgon blir det vitbergsbadet ska bli skönt att kunna svalka av sig lite, flämt!
Nä nu ska här röjas och göras klart för morgondagen. Vi höres då!



Kommentarer
Postat av: Marika

Vitbergs i morgon! Vi ses där :) Kommer att bli hur skönt som helst med några dopp! Kan jag skicka en

"brasse stol" med dig i bilen, om du har tänkt att köra? Är mer bekvämt än att sitta på en filt och sola.

Kram Marre.

2009-06-24 @ 22:40:10
URL: http://marikawikstrom.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det går jättebra. Jag hämtar den innan vi åker.

2009-06-25 @ 07:17:32
Postat av: Marina

Ni har tur ni som får fara och bada och sola , själv låg jag pall i går,( tur jag var ledig) hosta ont i halsen och feber. Ska försöka jobba idag, lite ipren och host dämpande medisiner så ska jag försöka.

Ha en bra dag. kram Marre

2009-06-25 @ 07:38:54
Postat av: Jenny

Oj, du måste ju ha åkt på en regäl förkylning. Du har varit hes och haft hosta så länge nu. "Vila och ta det lungt" är en bra medecin. Och receptfritt (fniss) Krya på dig. Kram vännen min

2009-06-25 @ 08:23:26
URL: http://jennygumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0