Jag minns dig som om det var igår....


Katharina Glaas

Idag den 11 juni 2008 förlorade jag min arbetskamrat Katharina i cancer. Denna fruktansvärda sjukdom som tyvärr har tagit många av mina vänners liv. Min svägerska, min chef/ Tildes gudfar Kalle och  en vän Dan, har alla gått bort i cancer. Forskningen går snabbt framåt men det måste gå ännu snabbare. Värst tycker jag när det är barn som blir drabbade. Min älskade storebror har cancer som han har levt med i många år. Ingen kan nog förstå hur han varje dag kämpar. Jag är nog dålig på att tala om det men jag tänker på honom nästan varje dag. Önskar att han bodde närmare så man kunde hjälpa honom.

Iallafall Katta var bara just fyllda 40 år och lämnade en underbar familj efter sig. Hon var en omtyckt arbetskamrat och vän. Jag kommer nog aldrig att förstå, att man aldrig mer kommer att höra hennes härliga skratt på jobbet. Men som jag säger till mina arbetskamrater vi ser henne inte, men hon finns hos oss på jobbet hela tiden.
 
Hon är vår egen lilla skyddsängel. Vi saknar dig Katta. Du kommer alltid att vara en av oss på Hotell Aurum.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Mormor dog inte av sin canser,utan av att hjärtat inta orkade längre.Då var hon 86 år.Hon fick operera bort sin canser då hon var 75 år,å sen var hon fri från den.kram

2009-06-12 @ 08:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0