Äntligen sol, whiiee!

Man tror ju inte att det är sant. Äntligen har jag kunnat äta frukost ute på altanen. Hoppas solen nu har kommit för att stanna. Älskar verkligen med att kunna njuta av min frukost ute på altanen, och lyssna på lite fågelkvitter. Känns som om det är en bra start på den nya dagen.

Torsdag, med andra ord städdag, suck! Tror att jag ska vara gullig med Henke och göra det innan han kommer hem. Det roliga med vår städdag torsdag är att ALLA vet att då ska det städas på Kvisten oavsett om det behövs eller inte. Men det är ju så skönt att ha hela helgen fri från städning. Jag dammtorkar och tar toaletterna, Henke dammsuger och skurar golven. Vips, så är det städat, blankt och luktar gott.

Idag ska det även handlas inför midsommar. Ett litet tip:

Bli kungen på festen och sväng ihop läckraste och supergodaste midsommardesserten!
Jordgubbar, maräng, glass och vispad grädde i en ljuv blandning.

Blanda och varva jordgubbar, maränger, vispad grädde och glass. Som en marängsviss.
Lägg allt ihop på en stor bricka eller i en skål. Jag lovar att alla kommer att älska den. Och Du! Skynda dig att ta, för den tar snabbt slut, annars blir du utan.

Soliga kramar till alla mina bloggvänner.
Ni betyder jättemycket, glöm inte att just DU är värdefull.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0