Snyft!

Har just sagt hejdå till min älskade storebror Peter och hans barn, snyft! Det är så långt mellan gångerna som man ses, tyvärr! Men så blir det när avståndet är så långt. Ni som inte vet var han bor så kan jag berätta att han bor på Åland. Och inte på Öland som Marina alltid säger (fniss). Men det är ju bara en bokstav som skiljer och det tillhör ju bara ett annat land, men båda är ju en Ö. Så vad är skillnaden? hihihih

Det är alltid lika tråkigt och jobbigt att krama om dom och säga:
-Hejdå!

Det som känns extra jobbigt när han åker är att man tänker på att han är sjuk (cancer). Jag beundrar honom så mycket, han kämpar på trots sin enormt svåra sjukdom. Skulle man själv orka kämpa som han gör?  Man skulle vilja finnas mer till hands och kunna hjälpa honom när det är som svårast. Det som även är jobbigt är att man ses så sällan, men jag hoppas att det blir som Peter vill. Håller tummarna för att dom någon gång kan flytta hem till Norrland igen.
Hoppas, hoppas, hoppas............

Jag och min älskade bror Peter, visst har han en snygg keps?

Jag och ett av trollbarnen (som jag kallar dom) Adam

.....och nästa trollunge Meja

Och här troll kusinerna på ett och samma kort.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Ja du vännen, är det nån som vet hur det känns att ha familj så långt bort så är det jag... jag har alla i min familj i södra sverige, Mamma & två av mina syrror med familj i Västerås, en syster med familj i Kallinge (Ronnby) & jag saknar dom hela tiden,jag hade ju en lilla syster till (NINA)som tyvärr gick bort 2000 i maj Snyft nu kom tårararna Hon skulle ha fyllt 21 år i juli samma år...livet är bara så grymt, man kan inte förstå, vill inte förstå att hon inte finns hos oss längre. Kan också känna att man ska vara rädd om varann, inte ta varandra för givet vilket jag tror många gör, som tur är så är vi väldigt duktiga att hålla kontakt med varann i våran familj... det enda som är så jobbigt är avståndet :(

Ha det gött

Kram

2009-07-05 @ 17:29:58
Postat av: Jenny

...att livet är bra grymt det håller jag med om. Min bror är sjuk i cancer. Men han kämpar tappert varje dag, beundrar honom så mycket. Det är nog därför det är xtra jobbigt när han åker, man skulle vilja finnas mer till hands och kunna hjälpa honom. Visste inte detta med din lillasyster, förstår om det är och känns jobbigt. Men du får tänka att hon är den klaraste stjärnan på himmelen. Och att hon alltid finns hos dig. Och som du säger man ska inte ta allt för givet och som jag brukar säga till mina vänner "livet går inte i repris" // Kram till dig min vän.

2009-07-05 @ 18:23:57
URL: http://jennygumman.blogg.se/
Postat av: mamma

Det jobbigaste som finns,när ses vi nästa gång?

Det är ingen som vet? Skönt att få ha rått om dom en vecka. Kram på er alla

2009-07-05 @ 18:58:57
Postat av: marre

Ja,ja Björn bodde ju på öland, ja ja jag blandar nog ihop det med Peter.;-)

2009-07-06 @ 19:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0