Sanna vänner.....

Tycker det finns så mycket i den här texten som betyder så enormt mycket. För mig är det viktigt att man kan lita på sin vän och att man vet att den alltid finns där.......oavsett vad som har hänt eller hur man mår. En riktig sann vän tycker alltid om en och sträcker alltid ut handen.
En sann vän vet när man behöver en kram......
En sann vän sprider inte dina hemligheter.....
En sann vän försvinner inte när man behöver den som mest.....
En sann vän ser och vet när man mår dåligt....utan att man behöver säga något....
En sann vän frågar även hur man mår.....
Alla behöver en sann vän att kunna lita på......       


Sanna vänner har man kvar när de andra har gått.
Sanna vänner kan man alltid lita på.
När du kom behövde ja en vän.
Sanna vänner kommer alltid igen.

Alla måste ha nån att kunna lita på, de är så.
Å en trofast vän är mera värd än guld.
Ja vet, vänner prövas genom tidens gång.
Sviker aldrig fast din väg är lång.
Visas vid din sida när vågorna slår.
Håller det dom lovar det är vänner som består.

Jag har fått en vän som jag kan lita på.
I den mörkaste natt så finns hon alltid där.
Mina tårar har hon torkat bort.
Och tillsammans har vi skrattar gott.
Hon finns där vid min sida när stormarna går.
Ger mig mod att stå för det jag alltid har trott på.

Sanna vänner har man kvar när dom andra har gått
Sanna vänner kan man alltid lita på.
Dimman lägger sig och dom står kvar.
Sanna vänner är de bästa du har.

Sanna vänner har man kvar när dom andra har gått.
Sanna vänner kan man alltid lita på.
När du kom behövde ja en vän.
Sanna vänner kommer alltid igen.

Dom kommer igen

Sanna vänner har man kvar när de andra har gått.
Sanna vänner kan man alltid lita på.
De man lägger sig och dom står kvar.
Sanna vänner är de bästa du har.


Kommentarer
Postat av: Marika

Åh, så sant så! Jag blir nästan tårögd av den dikten,för så är det. Sanna vänner finns det dock inte så gott om. Jag skulle vilja att alla kunde få ha en sån! Jag vill oxå vara en sån och hoppas att någon kan känna det...

Du är en jätte, jätte fin vän!

Kram Marre.

2009-07-12 @ 12:50:15
URL: http://marikawikstrom.blogg.se/
Postat av: Anneli

Så sant så sant... man blir så rörd & betagen när man läser detta som du har skrivit... Ibland kan det vara svårt att veta vem (vilka som är dina sanna vänner, ibland kan det tyvärr vara så att det måste hända nåt innan man verkligen vet, det är dom som inte finns där när man (verkligen) behöver dom :( Jag finns alltid

Kram Anneli

2009-07-12 @ 13:34:54
Postat av: Therese

Så fin text och så sann dessutom. Ha det gott.

2009-07-12 @ 14:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0