Det är jag som skall tacka....

.....jag vill tacka min vän Marika för att hon har via sin blogg peppat mig till att börja vara ute och gå igen. Jag har verkligen haft alla möjliga olika ursäkter för att inte behöva ta mig en promenad. Hallå! Finns det något som är så underbart efterråt. Man känner sig gladare och enormt mycket piggare. Men det bästa är ju att man hinner fundera, tänka och bara vara själv en liten stund. För jag går alltid själv, ibland kan det hända att Alexandra följer med.

Jag lyssnar på musik och det tar ungefär 40-45 att gå. Under den tiden hinner man verkligen rensa sina tankar. Man kan hinna vara både glad, ledsen och arg. Man kan komma på nya ideer, men man kan oxå bara lyssna på musiken.

Hoppas att mina funderings promenader kommer att fortsätta. Jag tror att även du kan behöva detta. För ALLA behöver vi den här lilla stunden för oss själva och bara få fundera på allt som livet har gett oss och vad vi vill att det ska ge.

Och när man då har gått denna funderings promenad och man kommer hem så har man hunnit rensa så mycket. Man mår bra hela dagen och kan bara njuta av livet. Så gissa vad jag ska göra nu? Jag ska ut och promenare helt själv. Idag blir det nog att fundera lite över festen och kvällen igår, den var helt fantastisk. Tack Ronny!
Tack till
Kim som skötte Tilde, även tack till Alexandra, älskar er! Ni fixade det jättebra igår när vi var borta.



Kommentarer
Postat av: Marika

Man hinner med både det ena och det andra när man är ute och promenerar. Kul att du oxå känner glädje över dessa promenader. Jag tror eller jag vet att man behöver rensa tankar, lösa problem, finna sig själv och få perspektiv på livet. Det är helt klart en av de bättre metoderna att finna sig själv.

Ha en skön promenad, min vän!

Kram Marre.

2009-07-24 @ 11:13:14
Postat av: Therese

Ja vilken tur Marika finns som kan inspirera med sina promenader. Det är verkligen så underbart att gå den där rundan. Man hinner som du själv beskriver både vara glad, ledsen och arg. Härligt att rensa tankarna en stund och få vara ensam. Ha en bra dag. Kram

2009-07-24 @ 12:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0