3:e januari En bluttanblä dag.

Idag är det en sån där jobbig dag som allt känns bara så tråkigt. Det är ingen rolig känsla och man vill bara sätta sig i soffan och gråta och tycka lite synd om sig själv. Vet inte varför man ska ha dessa dagar, det är som om man vill utrycka sig så mycket men inte kan. Allt känns bara så tråkigt, jobbigt och rent ut sagt för j.......

Barnen är glada och är med kompisar, Henke är kramig & go, jag har fått sova ut på morgonen, så igentligen borde jag ju vara glad. Men man kan ju inte alltid gå omkring och le, eller hur?

Men man retar upp sig på små saker som igentligen är en baggis som tex kläder på golvet, obäddad säng, Varför är det alltid jag som ska ringa?, Varför är det så kallt ute jag fryser och man kan inte hitta på något mm.

Henke sa just:
-Bluttanblä dag? (fniss) Vad är det?

Men det är väl bra att vi alla kan ha sådana dagar oxå, då allt bara känns tråkigt.
För då kanske man kan uppskatta allt annat, de andra dagarna istället.

Längtar till på Måndag för då kommer Alexandra hem igen, saknar henne så mycket när hon inte är hos Oss.
Kanske därför allt känns så tråkigt och bluttanblä, när hon inte är hemma. Skulle vilja ge henne en bamse kram, NU!

Men ikväll så blir det säkert bättre med denna dag för vi är bjuda på en god catering middag.

Tilde visslar just nu för mig och kan man då ha en bluttanblä dag?

Jag har just nu lärt mina barn vad en bluttanblä dag är.
Är det bara jag som vet att alla kvinnor har en bluttanblä dag minst en gång i månden? Trodde jag alla visste (fniss)

Men vad är det dom säger:
Efter regn kommer solsken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0