10:e Januari En liten shoppingrunda

Idag slöa vi i sängen till......törs inte säga hur länge för då kommer ni att få en chock hihihi. Henke gick nämligen ner och gjorde frukost till oss brudar dvs jag & Tilde. Sedan låg vi kvar och såg HELA nyhetsmorgon.
Men man behöver få slappa ibland. Och vi hade inga "måsten" idag.

Jag och Henke åkte sedan i till stan för att hitta bla en mössa till honom. Och det kan jag säga er alla att han ser ut som Toker i alla mössor som han provar. Att hitta en mössa till honom som duger det är inte lätt.
Och gissa vad han säger:
-Jag förstör ju min frisyr om jag ska hålla på och prova mössor.
Men vi hittade en mössa tillslut, men Henke tyckte den var väldigt dyr.
Men jag berätta för honom att det var han ju värd (fniss)

Farfar kom just han ska se matchen Brynäs-AIK. Det första han säger med ett stort leende är:
-Vi har köpt mattor idag! 
-Bra farfar!
-Vi köpte 2 st (ännu gladare)
-Vilken färg?
-Melerad, samma som soffan, du vet!?! Aa du vet samma som soffan. Mm


Hihihhi våran farfar är så rolig. Men farfar såg lika stolt ut som ett barn som får beröm för att ha gjort något bra. Och för Ni som inte känner farfar så kan jag berätta att det är väldigt svårt för farfar att byta ut saker & ting.
Oj, nu applåderar farfar när Brynäs gör mål. Han trodde det var AIK som gjorde mål. Henke påpekar detta direkt.
Stackars farfar han var nog inne på sina mattköp ännu hihihihi

Vi spelade ett roligt spel med Tilde ikväll "Föräldrafritt" ett roligt spel som man kan spela med barnen. Det kan jämnföras med det spelet som vi spelade med Carlssons igår men det är ett ungdomsspel.
Det går snabbt att spela och det lockar till sig mycket skratt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0