Minne av min älskade pappa.....

För 1 år sedan den 26:e feb kl 17,00 dog min älskade pappa.
 Han dog där han trivdes som bäst i Vietnamn.

Jag och barnen gjorde ett litet minnes bord.
Tack farmor & farfar för de fina blommorna och att ni tänker på mig & min familj.

Om jag miljoner tårar gråter, jag dock aldrig får dig åter.
Om jag miljoner tankar dig sänder, du dock aldrig till mig återvänder.
 Om jag så miljoner kramar dig vill ge, jag dock aldrig mer i livet får se.....


Kl 17,00 när pappa dog var vi på graven och tände ljus & la ut rosor.
Sedan hade vi en tyst minut.


******
-Om rosor växer i himlen Gud, snälla plocka en stor bukett.
Placera buketten i min pappas, vår morfars famn.
Och säg att den är från oss.
Säg att vi älskar och saknar honom så mycket.
Snälla ge honom en puss på kinden, och
krama han från oss.
Och säg att vi ses igen,
i Nangijala.

******
Sorgen är kärlekens baksida.

Aldrig ska jag sluta älska dig älskade pappa

******
När pappa dog fick jag en present av min mamma.
Det var en skiva " Bridge over troubled water"
Den första gåvan hon fick av honom.
Den har jag nu ramat in och den betyder jätte mycket för mig.
Tack underbara mamma för att jag fick den!



******
Dödsannonsen som puplicerades i norran 2008-04-18 12:01



Min älskade pappa Bernth Andersson, vår morfar, svärfar, bror och vän, har den 26 februari i Vietnam hastigt lämnat oss, endast 61 år gammal.

Han var född och uppvuxen i Skellefteå.

Pappa satt på ett café i Ho Chi Minh-staden när hans hjärta slog sitt sista slag. Vi hann ej säga farväl, ty döden kom så fort. Han hade för några år sedan gått igenom en stor hjärtoperation och nu klarade hjärtat inte av den höga värmen. Jag pratade med pappa bara någon dag innan och allt var så underbart och han mådde så bra, men det var värmebölja i Vietnam. Jag hoppas att pappa fick en fin och underbar sista dag, att han gjorde något kul, kanske hade han varit på en fisketur med sina vänner, det kommer jag aldrig att få veta. Det jag vet är att han längtade till sommaren, att få komma hem till Sverige igen och träffa oss alla, att fiska och leka med barnbarnen, att plocka hjortron och bjuda på sina goda plättar. Han längtade hem och vi längtade efter honom, till den dagen då vi åter skulle få ses igen efter alla dessa år som han bott i Vietnam. Men nu står vi här med gråt och saknad.

Pappa sa alltid till mig:-Snälla Jenny, gråt inga tårar när jag dör, det är inget att gråta för. I minnet lever jag ju kvar. Tänk er, som om jag tog en promenad. Vi ses igen, inte nu men om ett tag!

Det känns tungt att han inte finns hos oss längre, att aldrig få höra hans röst, att aldrig få ge honom en kram.
Men en sak vet jag, att den stjärnan som lyser starkast på himmelen är han och han kommer alltid att lysa över mig, min familj och mina vänner.

Jag saknar pappa så mycket.

Jenny

* * *

Barnbarnens hejdå till morfar:

Tänk att varje tår som fallit från mitt öga har varit för morfar. Dom finns i min kropp som en sorg i mitt hjärta.
Om jag ber honom att komma tillbaka, kommer han då? Jag älskar honom för evigt.

Alexandra

* * *

Vi älskade honom, vi älskar honom fortfarande.

Kim

* * *

Han var min vän. Jag älskade honom, han älskade mig. Vi lekte med varandra.
Vi hade roligt tillsammans, tills det här supertråkiga kom.

Tilde

När vi kom från graven så var himmelen mörk men det var en sak som både jag och barnen tänkte på.
Det var en enda stark stjärna som lyste på himmelen just över oss.
Tilde sa genast att det var morfar, det tror även jag.


Kommentarer
Postat av: Andreas

Varje djup sorg har en förlorad glädje till föremål.

Tappa inte bort denna riktning.

Låt inte sorgen glömma sitt ärende.

Sorgen är den djupaste ära som glädjen kan få.

(dikt av Harry Martinson)

Sköt om varandra, kram Andreas

2009-02-26 @ 21:23:11
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0