Fredagen den 13:e februari

Otursdag? Än så längde har jag då inte märkt av det. Men en arbetskamrat kan nog säga att hon har haft en otursdag. Hon ligger nu på opertion i Umeå pga det som hände igår på jobbet. hon skar sig nämligen på ett glas så illa att det inte gick göra något åt det här på Skellefteå Lasarett. Samt sjukskriven i 3 månader.

Själv har jag nog bara haft tur. Hittat en krona i min ficka,tagit ett härligt "SPA"  bad, fått en bamse kram av vår proa elev på jobbet, hört av min arbetskamrater "du är ju för gullig" kan det vara pga detta (fniss:


Men jag har haft riktigt tur oxå:
Jag har fått en VIP biljett till genrepet ikväll som inkuderar allt detta: tilltugg m välkomstdrink / middag m vin / melodifestival genrep / och efterfest med drink. och det bästa att jag får gå och se Krutov & C:o 

Nä nu ska jag ta och baka till mitt & barnens fredagsfika. Det blir

Charlotte Perrelli´s Äppelmuffins!

Smält 125 g smör och låt det svalna. Vispa 2 ägg och 2 dl socker. Blanda 4 dl mjöl och 2 tsk bakpulver. Rör ner 2 dl mjölk och det avsvalnade smöret i ägg-och sockerblandningen. Tillsätt mjölet och blanda samman. Fyll formarna nästan upp till kanten.
Fyllning: 75 g riven mandelmassa, 1 äpple. Fördela hälften av den rivna mandelmassan i formarna. Riv även äpplet och lägg ner det så det sjunker ner i smeten i formarna. Strö över resten av mandelmassan.
Grädda i nedre delen av ugnen i 20-25 min i 200 grader.

Ogräddade.....

Nygräddade......

Och uppätna....

......tur att man inte blev en muffins (fniss)

Kommentarer
Postat av: Kicki

Nejmen.... vem har haft denna otur? Tre månader? Tänk vad fredagen den 13:e kan ställa till med....

2009-02-13 @ 18:24:22
URL: http://nifty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0