4:e feb En helt vanlig onsdag.

Det går inte med ord beskriva hur trött familjen på 147:an är när väckarn ringer på morgonen. GGÄÄSSP!
Och aldrig kommer den där tidiga kvällen som man alltid pratar om. Då får man ju faktiskt skylla sig själv.

Idag fick jag sms från Per & Marina som satt i en bar och drack öl i värmen. Snacka om att livet är orättvist. Här är det minus grader och inte en solstråle så långt ögat kan se. Äckligt bruna kom dom att vara när dom kommer hem till oss blekfisar.

Idag har Henke & Micke flyttat på min pappas kartonger som jag har haft i ett elförråd som tillhör Aurum. Jag orkar inte att gå igenom hans saker ännu så dom flyttar dom till ett förråd på textiltryckarn. Man får se vilket årtionde man orkar gå igenom dessa kartonger. Jag får väl varna er alla då för då kommer vårfloden tidigt........det kommer att vara jätte tungt och jobbigt......

Måste bara tipsa om en jättegod kladdkaka som Alexandra bjöd oss på häromdagen.

En väldigt god kladdkaka med vaniljsmak!

200 g mjukt smör
2 dl socker
2 tsk äkta vaniljsocker
3 ägg
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Vispa smör och socker vitt och poröst. Rör i vaniljsocker och sedan ett ägg i taget. Rör sen ner mjöl och bakpulver.Häll smeten i en smord och bröad rund form med löstagbar kant, ca 25 cm i diam. Grädda längst ner i ugnen i 200 grader i 18-20 min. Kakan ska vara kladdig i mitten när den är klar. Låt kallna, gärna till dagen efter. Sikta över florsocker och servera med lättvispad grädde och ev. lite färska bär.

Som ni ser så blev det inte mycket kvar av kladdkakan


Kommentarer
Postat av: mamma

ser jättemumsig ut

2009-02-04 @ 22:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0