25:e Feb Undra vad pappa gjorde idag? Sista dagen i hans liv....

........hoppas att min pappa gjorde allt vad han ville idag, för 1 år sedan. Att han unnade sig något alldeles extra. Att han var glad och nöjd över sitt liv. Att han åt det han ville äta. Drack ett gott vin och umgicks med sina vänner. Att han ringde det där samtalet som han tänkt göra så länge. Att han kramade om den som betydde mycket och sa jag älskar dig. Hoppas han inte tänkte jag gör det sen, eller imorgon.
För det var nämligen hans sista dag i livet. Imorgon vid lunch skulle han slå igen sina vackra blå/gröna ögon, hans puls skulle sluta kännas, hans hjärta skulle sluta slå. Imorgon skulle han vara död. Han skulle ta sitt sista andetag.




Man ska alltid leva livet som om det vore ens sista man vet aldrig när ens klocka har tickat färdigt.
Eller som en kom fram till mig och sa på min arbetskamrats begravning:
-Hennes tågresa var över, henns biljett var slut.

Varför inte unna sig det där lilla extra, sluta tänka att det gör jag sen. Då kan det vara för skent. Vänta inte till imorgon.

Fånga dagen - Lev i nuet.... morgondagen vet vi ingenting om

Det är vad vi väljar att tänka som blir vårat liv, Vi är det vi tänker, vi blir det vi tror. Vårt liv är det vi visualiserar.
Vårt liv är det vi säger att det är.



Gårdagen är historia, idag är nutiden, morgondagen är en gåva

Kommentarer
Postat av: mamma

Du ska inte vara ledsen.gråt inga tårar mera.jag förstår det är svårt .allt är bra nu.det är rörande det du skriver å låten,så jag blir själv rörd till tårar.en stor kram till dig.

2009-02-25 @ 21:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0