24:e feb Fettisdag......

....ingen har väl missat att det är idag man får frossa utan att någon bryr sig. Det är bara att äta med glädje. Vi brukar alltid få en leverans semlor av Carlsson´s men INTE i år. Hallå! Har ni Glömt bort oss! Man bryter aldrig en tradition som man har börjat. Tur för er att Henke inte är långsint...men det är jag! (fniss) Och vars är Bayles semlorna vi har väntat på i flera år? Skärpning! hihih

Wienersemlor.....mmmmmums!


Jaha då har man fått ok från tidningen att annonsen kommer i tidningen på torsdag. Den blir fin och jag är nöjd med den. Ni andra får vänta till på torsdag. På torsdag ska vi äta min pappas goda plättar, hemligt recept som han som tur lärde Kim. Det var alltid dom som han bjöd barnen på och var extra nöjd med. Ingen kan någonsin göra så goda som han. Det sista sms:et som han skrev till barnen där står det även:
-När morfar kommer hem ska vi äta mina goda plättar.
Men han kom aldrig hem, men på denna dag den 26:e feb ska vi alltid minnas honom och äta plättar som var enligt hans recept för att hedra hans fina minne för både för honom och barnens skull.
Det låter kanske roligt med just plättar, men för oss betyder det något helt annat.
För oss är det mer värt en en god köttbit denna dag.

Min pappas stora idol var Tina Turner:

Anneli hade läst på bloggen att jag var lite nere just nu
så hon gav mig några bra boktips som jag kunde läsa:

 

Du är hos mig ändå : ungdomar och barn om att mista en förälder : berättelser

Varje år förlorar fler än 3 000 unga sin mamma eller pappa genom dödsfall. Här berättar ett trettiotal barn och ungdomar själva, rakt och varmt, om sina svåraste stunder, om sina känslor och om hur de får sina liv att gå vidare. Sorg tar mer kraft, mer tid än vad många förskonade tror. Styrkan den kan ge på sikt byggs långsamt upp, och det handlar mycket om hur man blir bemött av sin omgivning. Bokens budskap är enkla: Se mig, säg något, gör något, om än aldrig så lite. Vänd mig inte ryggen. Du är hos mig ändå  vänder sig i första hand till andra unga med samma upplevelser, men också till anhöriga och till alla dem som i sitt dagliga värv möter barn i sorg.

Medan sorgen läker : hur du kan förstå och hjälpa din vän som sörjer
Konkret omtanke underlättar den läkning som är sorgens mål. När en människa dör väcks medkänslan med de efterlevande. I många små korta berättelser skildras deras olika känslor och svårigheter. Vad ska omgivningen tänka på när man vill visa sin omtanke på ett mer påtagligt sätt? Hur kan man lindra så att sorgen inte gör så ont? Har den sörjande några specifika behov som går att tillgodose?


Kommentarer
Postat av: Veronica Carlsson

Hej min älskade vän! Det där med semlorna visste vi inte var tradition på just fettisdag. Ni fick ju semlor när Roger fyllde år. Hoppas att ni inte blev utan i alla fall.

Vill sen skicka bamsekramar till dej på just den här jobbiga dagen,jag vet hur ont det gör. Tiden läker inte alla sår men det blir bättre.

Det första året är värst. Tänker ofta på om mamma vet om att hon ska bli mormor igen. Suck Det är tur vi har varandra.

Ps Kan du fixa en rullstol med stor varukorg till på lördag, hi hi

Puss o kram Veronica

2009-02-24 @ 20:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0