Vila i frid älskade broder

Idag lördag kl 20:28 somnade min älskade bror Peter in lugnt och stilla hemma i sitt hus. Runt honom satt mamma och broder och höll hans händer. Även Peters barn fick vara med. Det sista han gjorde var att titta på dom innan ha lade igen sina fina ögon förgott! Det sista andetaget kom och sedan somnade han in.....Det är så tungt men det är det bästa som kunde hända Peter, nu slipper han smärtor och sjukdom. Älskade broder, vila ifrid. Vi ses igen, inte nu men om ett tag. Vi ses i Nangijala. Och så länge vi minns så länge lever du.......Kommer att sakna dig så mycket......min underbara broder. Det kommer att bli så tomt utan dig.......


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag är så glad över att jag hann få ytterligare några timmar hos Peter idag och du ska veta att han var så lugn, så lugn. Det var tryggt för honom att få vistas i sitt eget hem sin sista dag och jag är så lycklig över att det fick bli så.



Jag har startat en insamling hos Cancerfonden till hans minne. Det finns en länk via min blogg, men här är adressen om DU vill lägga upp den här hos dig: http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-oss/Insamlingar/?collection=2159



Stor kram från Åland!

2009-12-19 @ 22:53:30
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com
Postat av: Therese

Beklagar djupt din sorg. Tänker på er. Kram

2009-12-19 @ 23:02:23
Postat av: Ammi

Varför är livet så jävla orättsvist en person som man älskar så mycket ska försvinna för tidigt, har varit med om det för många gånger. Mina tankar finns nu hos familjen, Jenny du vet vad hela familjen betyder för det är allt önskar jag hade kunnat varit där hos Peter. Nu får vi minnas måmga bra stunder med Peter älskar er alla kram Ammi

2009-12-19 @ 23:46:40
Postat av: Anneli

Ohooh vännen!! Kraaam till dig i denna svåra stund, det gör så ont när nån nära går bort.. din kära bror orkade inte mer.. & det var nog skönt för han att få somna in.. han vet i alla fall vilken underbar syster han har & som han var stolt över & jag är övertygad att han kommer så småningom att visa att han fortfarande finns bland er.

Tänker på dig & kramizar i massor <3

2009-12-20 @ 00:16:35
Postat av: Linda

Tänker på er... Kram.

2009-12-20 @ 10:43:45
Postat av: Marie

Har läst dina inlägg de senaste dagarna och varje dag har tårarna trillat. Vi tänker på dig och din familj och hoppas verkligen att du kan se tillbaka på allt fint och vackert som du fått uppleva med din bror. Ni kommer ses igen!!!

Tusen kramar

2009-12-20 @ 16:21:52
Postat av: Anonym

Har läst dina inlägg och beklagar sorgen, verkligen. Reflekterar ändå över något jag läste för en tid sedan. Du skrev att din bror var en utav dom ensammaste. Jag tycker inte det verkar så. Tvärtom. Han har dig, sina barn, sin mor, andra syskon, vänner (Nina), med flera. Han är/var en rik man.



Det du gjort för honom senaste tiden var varmt och ärligt. Jag hoppas att du, för både din och din brors skull kan känna allt det vackra. Inte bara sorg.



Ta hand om dina barn, din familj, dina vänner. Låt julen svepa in dig i en tjock varm filt och slappna av. Med vetskapen om att din bror har det bra. Och att han förmodligen, sitter på andra sidan och skålar i varm glögg med din far.



God Jul, Gott nytt år och en massa kramar från mig!

2009-12-20 @ 21:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0